loading...
جام جهانی 2014
اس.علی بازدید : 5 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)
197
3
\"شهر شهر برازیلیا 

برازیلیا پایتخت کشور برزیل است. ساخت این شهر به این علت بود که می‌خواستند محل پایتخت برزیل که پیش از آن شهر ریو دوژانیرو بود را تغییر داده و بیشتر به مرکز و غرب کشور بیاورند تا به دیگر ناحیه‌ها نزدیک‌تر باشد. برای این تغییر پایتخت نیروی کاری عظیمی از سراسر کشور به‌کار گرفته‌شد. طرح و نقشه این شهر بشکل یک هواپیما است.

 شهر بلو هوریزونته 

بلو هوریزونته، به معنی "افق زیبا" سومین شهر بزرگ در کشور برزیل است. شهر بلو هوریزونته مرکز ایالت میناس گرایس برزیل است و در منطقهٔ جنوب خاوری این کشور واقع شده‌است.

جمعیت شهر بلو هوریزونته ۲٫۴ میلیون نفر و جمعیت منطقهٔ کلان‌شهری آن ۵٫۳ میلیون نفر است. شهر بلو هوریزونته را در زبان عوام بئاگا (Beagá) می‌نامند که نام پرتغالی حروف اول دو واژهٔ نام این شهر یعنی BH است.

بلوهوریزونته برگزار خواهد شد که فاصله زمینی سائوپائولو با این شهر 364 کیلومتر و فاصله هوایی آن 303 کیلومتر است. مدت زمان پرواز میان این 2 شهر یک ساعت و نیم و قیمت بلیت آن 140 دلار است.

 

 شهر رسیف 

ریسیف، شهری در ایالت پرنامبوکو کشور برزیل است که با ۴٬۱۳۶٬۵۰۶ نفر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر منطقهٔ شمال شرق برزیل و پنجمین شهر بزرگ این کشور و مرکز ایالت پرنامبوکو است. جمعیت شهر در سال ۲۰۱۰ میلادی، ۱٬۵۳۶٬۹۳۴ نفر بوده‌است.

\"سایت

5 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه آرنا پرنامبوکو واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

 

 شهر سائوپائولو 

سائوپائولو بزرگ‌ترین شهر کشور برزیل است و در جنوب شرقی برزیل قرار دارد.

سائوپائولو در ۲۵ ژانویه ۱۵۵۴ توسط دو مبلغ عضو فرقه مذهبی یسوعی بنیاد شد. پایین بودن بهره‌وری مزارع شکر محلی باعث شد تا این سکونتگاه مدتی طولانی در حالت انزوا باقی بماند. در سده هفدهم کشاورزان منطقه اقدام به کشت گندم به منظور صادرات کردند. در سال ۱۷۱۱ به سائوپائولو رسماً عنوان شهر اعطا شد.

در تاریخ ۷ سپتامبر ۱۸۲۲ اعلام استقلال برزیل از پرتغال در سائو پائولو انجام شد.

سائوپائولو که در گفتار روزانه «سامپا» نیز نامیده می‌شود هفتمین شهر بزرگ جهان و بزرگ‌ترین شهر نیم‌کره جنوبی و قاره آمریکا است. جمعیت این شهر ۱۱ میلیون ۳۰۰ هزار نفر است و جمعیت شهر و حومه (منطقه کلان‌شهری) آن نزدیک به ۳۰ میلیون نفر است.

\"سایت

این شهر مرکز ایالت سائوپائولو و از مراکز مهم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در برزیل و فراسوی آن است و بناها، پارک‌ها و موزه‌های مهمی چون یادمان آمریکای لاتین، موزه زبان پرتغالی، موزه هنر سائو پائولو و پارک ایبیراپوئرا را در خود جای داده است.

سائوپائولو آب‌وهوایی مرطوب و نیمه‌گرمسیری دارد. این شهر به خاطر هوای متغیر خود «Cidade da Garoa» (شهر نم‌نم باران) نامیده شده و به خاطر غذاهای ویژه، معماری، ناوگان بزرگ بالگردها، و ازدحام ترافیکی‌اش مشهور است.

سائوپائولو در سال ۱۵۵۴ تأسیس شد و تا حدود ۱۸۷۰ نسبتاً کوچک باقی‌ماند اما از آن تاریخ به بعد رشد بسیار زیادی کرده‌است.

6 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه آرنا سائوپائولو واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

 

 شهر فورتالزا 

 فورتالزا، نام مرکز ایالت سئارا در کشور برزیل است. این شهر حدود ۳ میلیون نفر جمعیت دارد و پنجمین شهر بزرگ برزیل است.

\"سایت

6 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه کاستلو واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

 

 شهر ناتال 

ناتال، مرکز و بزرگترین شهر ایالت ریو گرانده شمالی در شمال شرقی کشور برزیل است.

این شهر در سال ۲۰۰۹ میلادی ۹۵۰٬۸۲۰ نفر (۱٬۳۶۳٬۵۴۷ به همراه حومه) جمعیت داشته است.

\"سایت

4 دیدار از رقابتهای جام جهانی در ورزشگاه آرنا داس دوناس واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

 

 شهر کویابا 

کویابا ،مرکز ایالت ماتو گروسو در غرب کشور برزیل است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۰ میلادی ۵۵۱٬۰۹۸ نفر بوده است.

\"سایت

6 دیدار از رقابت های جام جهانی در ورزشگاه آرناپانتانال واقع در این شهر برگزار خواهد شد.

 

اس.علی بازدید : 5 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)

سيزدهمين دوره جام جهاني - 1986 ( مکزيک )

ميزباني سيزدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني سال 1986 به مکزيک اعطا شد تا اولين کشوري باشد که دو بار مهمترين فستيوال فوتبال جهان را برگزار کرده باشد.

بعد از انصراف کلمبيا در سال 1983 که اعلام کرد نمي تواند از پس برگزاري اين رقابت ها بر بيايد، مکزيک شانس ميزباني مجدد جام جهاني را به دست آورد.
کشور مکزيک با وقوع سه زمين لرزه وحشتناک به استقبال جام جهاني رفت، اما خوشبختانه ورزشگاه هاي اين کشور آسيبي نديد و تصميم گرفته شد مسابقات طبق برنامه انجام شود.
حادثه اي بسيار تلخ در هيبت زلزه اي مهيب و وحشتناک که جان 20 هزار نفر از مردم مکزيک را گرفت و آنها را از جشن و شادماني که مدت ها انتظارش را کشيده بودند، محروم کرد، اگر چه مصمم بودند با تمام اين اوضاع و احوال، ميزباني شايسته باشند.
** صحنه نمايش "مارادونا"
سيزدهمين جام روي دستان بازيکنان تيم فوتبال آرژانتين قرار گرفت و با بلند آوازگي ستاره درخشان و بي نظير اين تيم يعني "ديه گو آرماندو مارادونا" خاتمه يافت.
تيم فرانسه نيز بازي فوق العاده اي مقابل ايتاليا انجام داد و سپس چرخ برزيل را از کار انداخت، اما در ديدار نيمه نهايي مقابل آلمان تن به شکست داد.
همانند دوره گذشته (در اسپانيا)، 24 تيم در پيکارهاي سال 1986 شرکت کردند. رقابت هاي جام جهاني بار ديگر چهره تازه اي را تجربه کرد و ديدارهاي مرحله دوم به صورت تک حذفي انجام شد.
در مرحله نخست اين مسابقات ديدار فوق العاده و خاصي برگزار نشد، اما مراکش اولين تيم آفريقايي بود که توانست به مرحله دوم جام جهاني قدم بگذارد.
تيم فرانسه همانند دوره قبل با ارايه بازي هاي ديدني و جذاب، قلب تماشاگران زيادي را تسخير کرد و اسطوره هاي جهاني و تحسين برانگيزي مثل پلاتيني، ژيرس، تيگانا و فرناندز حتي بهترين خطوط دفاعي را به لرزه درآوردند.
"آبي ها" يک بار ديگر کلاس فوتبال خود را با غلبه بر ايتاليا و برزيل به رخ جهان کشيدند. "تله سانتانا" بازيکن تيم برزيل دو بار تيرک دروازه را لرزاند، اما فرانسه به لطف درخشش "ژول باتز" دروازه بان خود که پنالتي زيکو را 12 دقيقه مانده به پايان بازي مهار کرد، با پيروزي از ميدان خارج شد.
فرانسه بعد از تساوي 1 بر 1 در وقت قانوني و سپس غلبه بر برزيل با نتيجه 4 بر 3 در ضربات پنالتي به مرحله نيمه نهايي راه يافت، اما يک بار ديگر روياي قهرماني در جام جهاني در مواجهه با 11 سرباز آماده و تازه نفس آلماني، نقش بر آب شد.
تيم آلمان که پاي ثابت ديدارهاي فينال جام جهاني بود، در سيزدهمين دوره مقابل آرژانتين و فرمانده بزرگ آن مارادونا تاب مقاومت نياورد و با قبول باخت 3 بر 2 از دور مسابقات خداحافظي کرد.
تيم آرژانتين در نيمه نهايي بلژيک را به راحتي با دو گل مغلوب کرده بود.
قهرماني آرژانتين به همان اندازه که شايسته و سزاوار آنها بود، غير منتظره هم بود. تيم آرژانتين منسجم، اما بدون انگيزه بود و حقيقتا مي توان گفت که مارادونا جام را به تنهايي و يک تنه براي کشورش به دست آورد.
عملکرد درخشان و بي نقص او که پنج گل نيز در برداشت، عنوان بهترين بازيکن جام را برايش به ارمغان آورد و اگر چه ابهاماتي در مورد گل مارادونا به انگليس در مرحله يک چهارم نهايي وجود داشت، اما جشن و شادماني در آرژانتين بر پا شد و بيش از 30 ميليون نفر در خيابان ها به شادي پرداختند.
گل مارادونا به "دست خدا" مشهور شد. وي در سال هاي اخير رسما اعتراف کرد که آن گل را با دست زده، اما معتقد است اين کار تقلب نيست، بلکه هنر است.
به اعتقاد مارادونا در فوتبال آمريکاي جنوبي بيشتر از اروپا اين قبيل صحنه ها وجود دارد، اما نبايد نام آن را تقلب گذاشت.
** برترين هاي جام سيزدهم:
قهرمان: آرژانتين
دوم: آلمان
سوم: فرانسه
چهارم: بلژيک
- برنده کفش طلايي: گري لينکه از انگليس با 6 گل
- برنده توپ طلايي: مارادونا از آرژانتين
- بازي جوانمردانه: برزيل
** اسطوره هاي جام جهاني 1986:
- "ديه گو مارادنا" (آرژانتين، تولد 1960)
بهترين بازيکن فوتبال بعد از "په له" که در جريان مسابقات جام جهاني 1982 به دليل خطا روي يکي از بازيکنان برزيل از زمين اخراج شد و آرژانتين نيز پيش از رسيدن به نيمه نهايي حذف گرديد.
اما در جام جهاني 1986 عملکرد فوق العاده اي از خود به نمايش گذاشت تا آرژانتين با پيروزي برابر آلمان غربي به قهرماني برسد.
چهار سال بعد تيم ملي کشورش را باز هم به فينال رساند، اما اين بار در ضربات پنالتي مغلوب آلمان غربي شد.
مارادونا با وجود مشکلات مربوط به استفاده از مواد مخدر، در جام جهاني 94 آمريکا نيز حضور يافت، اما پس از اعلام استفاده وي از ماده آمفتامين از دور مسابقات خارج شد.
- "گري لينکر" (انگليس، تولد 1960)
وي بعد از "بابي چارلتون" بهترين گلزن تاريخ فوتبال انگليس است که 48 گل در 80 مسابقه ملي خود در کارنامه دارد.
لينکر بعد از آن که يک پنالتي را در مسابقه دوستانه انگليس برابر برزيل از دست داد، شانس خود را نيز در رسيدن به رکورد چارلتون از دست داد.
اين بازيکن، انگليس را در جام جهاني 1986 با به ثمر رساندن سه گل برابر لهستان نجات داد. وي گلهاي بعدي خود را در مقابل پاراگوئه و آرژانتين به ثمر رساند تا با شش گل در صدر گلزنان قرار گيرد.
در جام جهاني 1990 ايتاليا نيز دو پنالتي وارد دروازه کامرون کرد و سپس گل تساوي ديدار با آلمان غربي در نيمه نهايي را به نام خود ثبت کرد.
لينکر هرگز موفق به قهرماني در سطح باشگاهي نشد و پس از تعويض به جاي "گراهان تيلر" در يکي از مسابقات 1992 قهرماني اروپا در سوييس از فوتبال ملي خداحافظي کرد.
اين بازيکن هرگز در دوران فوتبال حرفه اي خود جريمه نشد و به همين دليل به "مستر کلين" معروف است.
- "رودي فولر" (آلمان، تولد 1960)
يک شکارچي واقعي گل که نقش به سزايي در نمايش قدرتمند آلمان غربي در جام جهاني 1986 مکزيک داشت.
مهارت بالاي وي در استفاده از فرصت ها در به ثمر رساندن گل دقايق پاياني آلمان غربي در ديدار با آرژانتين و کسب تساوي 2 بر 1 نشان داده شد.
وي 43 گل در 84 بازي ملي براي تيم آلمان غربي به ثمر رساند و اين تيم را در قهرماني جام جهاني 1990 ايتاليا با به ثمر رساندن سه گل در مسابقات ابتدايي ياري رساند.
وي سپس در ديدار با هلند به دليل درگيري با "فرانک ريکارد" اخراج شد.
ريکارد هنگام خروج از زمين روي صورت فولر آب دهان پرتاب کرد.
فولر به مسابقه فينال آلمان غربي برابر آرژانتين بازگشت و با زدن يک پنالتي قهرماني را به تيمش هديه داد.
پس از خداحافظي از فوتبال هدايت تيم ملي فوتبال آلمان را به موفقيت انجام داد و اين تيم را به فينال جام جهاني 2002 رساند، اما در آن مرحله مغلوب برزيل شد.
** برترين گلزنان جام جهاني 1986
- گري لينکر (انگليس)
- ديه گو مارادونا (آرژانتين)
- اميليو بوتراگوئنو (اسپانيا)
- کارکا (برزيل)
** آيا مي دانيد؟
- مکزيک اولين کشوري است که پس از انصراف کلمبيا به دلايل اقتصادي، براي دومين بار ميزبان جام جهاني شد.
- دانمارک، عراق و کانادا اولين تجربه حضور در جام جهاني را در مسابقات 1986 کسب کردند.
- هشت ورزشگاه شامل گوآدالايارا، پوئبلا، لئون، کوئرتارو، ايراپوآتو، تولوکا، مونتري و مکزيکو سيتي ميزبان 52 مسابقه اين جام بودند.
- نخستين مسابقه بين ايتاليا و بلغارستان مدعيان قهرماني با تساوي 1 بر 1 خاتمه يافت. "الساندرو آلتوبلي" زننده آخرين گل ايتاليا در فينال جام جهاني 1982، اولين بازيکني بود که در جام 1986 گلزني کرد.
- گل عراق در ديدار با پاراگوئه به دليل سوت داور يک ثانيه پيش از اين که وارد دروازه شود، مردود اعلام شد و اين تيم 1 بر 0 شکست خورد.
- "ري ويلکينز" اولين بازيکن انگليسي بود که در اين جام پس از دريافت کارت زرد دوم در جريان تساوي بدون گل برابر مراکش به دليل پرتاب توپ به سوي داور اخراج شد.
- در جريان تساوي 1 بر 1 مکزيک با پاراگوئه در مرحله گروهي 55 خطا از سوي "جرج کورتني" داور انگليسي اعلام شد.
- "خوزه باتيستا" اروگوئه اي پس از گذشت فقط 55 ثانيه از آغاز مسابقه با اسکاتلند به دليل خطا روي "گوردون استراچان" اخراج شد.
- "پت جنينگز" دروازه بان ايرلند شمالي در چهل و يکمين سالگرد تولدش، 119 مسابقه ملي خود را برابر برزيل انجام داد و يک رکورد جهاني ثبت کرد. وي پس از اين مسابقه که 3 بر 0 به سود برزيل خاتمه يافت، با فوتبال خداحافظي کرد.
- "مارچلو تروبياني" از آرژانتين پس از ورود به زمين در دقيقه 88 مسابقه با آلمان غربي در فينال، اولين و تنها حضور در جام جهاني را تجربه کرد.
پيش از اين رکورد کوتاه ترين حضور در جام جهاني توسط "خميس لابيدي" از تونس در جام جهاني 1978 ثبت شده بود.
** ترکيب بازيکنان آرژانتين قهرمان جام جهاني 1986
دروازه بانان: لوييس ايسلاس، نري پومپيدو، هکتور ميگوئل زلادا
مدافعان: خوزه لوييس براون، نستور کلاسن، خوزه لوييس کوکيوفو، اوسکار گاره، ريکاردو گيوستي، خوليو يورگ اولارتيکوئچا، دانيل پاسارلا، اوسکار روگيه ري
هافبک ها: سرجيو آلميرون، سرجيو دانيل باتيستا، ريکاردو بوچيني، يورگ بوروچاگا، هکتور آدولف هنريک، ديه گو مارادونا
مهاجمان: کلاديو بروگي، پدرو پابلو پاسکولي، کارلوس تاپيا، مارچلو تروبياني، يورگ والدانو
سرمربي کارلوس بيلاردو

اس.علی بازدید : 7 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 
 
اشکان دژاگه

اشکان دژاگه

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی اردوی اتریش خود از ساعت 18:30 به وقت محلی (21 به وقت تهران) مقابل مونته نگرو به میدان رفت که این دیدار  با تساوی بدون گل تمام شد.

در این دیدار بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار پیراهن‌های جام جهانی را بر تن کردند و با ترکیب  رحمان احمدی-پژمان منتظری-سید جلال حسینی-امیر حسین صادقی-هاشم بیک زاده- آندرانیک تیموریان-جواد نکونام-خسرو حیدری-اشکان دژاگه-مسعود شجاعی و رضا قوچان نژاد به میدان رفتند.

در نیمه نخست تیم ایران برتری محسوسی به حریف داشت و با استفاده از حرکات اشکان دژاگه و خسرو حیدری به ویژه از سمت راست موقعیت‌هایی را بر روی دروازه مونته نگرو ایجاد کرد که نتیجه‌ای نداشت.

مونته نگرو در غیاب بازیکنانی چون ووچینیچ از نفرات شناخته شده دیگری چون یووه‌تیچ در ترکیب خود بهره می‌برد و در نیمه نخست بازی خشنی را به نمایش گذاشت. دقیقه 15 بیک زاده به شدت مصدوم شده و ناچار به ترک زمین شد تا مهرداد پولادی جایگزین او شود و دقیقه 31 ساشا بالیچ به دنبال خطای خشن بر روی رضا قوچان نژاد کارت زرد گرفت.

دقیقه 42 بازی هم امیر حسین صادقی کارت زرد گرفت. در نهایت نیمه اول بدون گل پایان یافت.

در نیمه دوم تیم ایران دست به تغییراتی زد، مهرداد بیت آشور، سردار آزمون، احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش به ترتیب جایگزین جلال حسینی، رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه و خسرو حیدری شدند تا روش بازی تیم ملی دستخوش تغییر شود.

در این نیمه جواد نکونام هم کارت زرد گرفت و احمد آل نعمه جایگزین امیر حسین صادقی شد. حضور پر انگیزه جهانبخش، آزمون و حاج صفی در نیمه دوم موقعیت‌هایی را ایجاد کرد اما در نهایت نتیجه بخش نبود. مونته نگرو هم به جز یک شوت و فرصتی ناقص بر روی اشتباه رحمان احمدی که به سرعت هم جبران شد، موقعیت دیگری را ایجاد نکرد تا در نهایت دومین دیدار تدارکاتی ایران در اردوی اتریش مقابل مونته نگرو هم نتیجه جز تساوی بدون گل نداشته باشد.

تماشاگران ایرانی در این دیدار هم حضور پر رنگی در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران داشتند. تیم ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود مقابل بلاروس هم به تساوی بدون گل دست یافته بود. آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در اردوی اتریش، جمعه 9 خرداد برابر آنگولا برگزار خواهد شد.

 

اس.علی بازدید : 8 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 
  
لیونل مسی

لیونل مسی

ایده پرداز طرح یوز ایرانی روی لباس تیم ملی فوتبال ایران، از احتمال تقدیم توپی به لیونل مسی خبر داد که 32 گونه حیوانی در معرض خطر، روی آن طراحی شده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، آرش نورآقایی درباره طرح های پیش روی کارگروه یوز آسیایی در جام جهانی گفت: پس از قبول استفاده از تصویر یوز آسیایی روی لباس اعضای تیم ملی، کاتالوگ و دفترچه ای را تهیه کردیم که چنانچه در مسابقات تیم ملی ایران گل زد و گفت وگویی با اعضای تیم انجام و در آن درباره طرح لباس شان پرسشی از سوی خبرنگاران مطرح شد، اطلاعات کافی در این باره داشته باشند. وی همچنین از آماده کردن توپی خبر داد که در آن طرح گونه های در معرض خطر 32 کشور شرکت کننده در جام جهانی نقش بسته است.

نورآقایی اهدای این توپ به لیونل مسی را از دیگر برنامه های عنوان شده ذکر و تصریح کرد: این اقدام جدا از بعد تبلیغاتی برای حفاظت از محیط زیست، می تواند عذرخواهی ما از این بازیکن فوتبال به واسطه حرکت های ناشایست صورت گرفته تلقی شود و ایران را به عنوان رهبر جنبش حمایت از حیوانات در معرض انقراض نیز معرفی کند. وی برگزاری جشنواره «کودک ، فوتبال و محیط زیست» که چندی پیش در برج میلاد برگزار شد را یک موفقیت دانست و افزود: در این جشنواره نزدیک به 114 نفر از مربیان کودک، راهنمایان تور و مسوولان شرکت کردند.

اهدای توپ به لیونل مسی

 

اس.علی بازدید : 34 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 
 
جام جهانی 2014 برزیل

جام جهانی 2014 برزیل

برنامه کامل دیدارهای مرحله گروهی و پلی آف جام جهانی 2014 برزیل به شرح زیر است:

شما کاربران عزیز می توانید به ورود به بخش جام جهانی در منوی اصلی سایت یا با کلیک کردن بر روی لینک زیر از اخبار، نتایج زنده، برنامه بازی ها، جدول و ... در ایام برگزاری جام جهانی 2014 برزیل با سایت ورزش 11 همراه شوید.

>>صفحه اختصاصی جام جهانی 2014 برزیل<<


(ساعت بازیها به وقت تهران است)

مرحله گروهی

جمعه 23 خرداد (13 ژوئن) :

بازی شماره (1)؛ گروه A: برزیل - کرواسی (سائوپائولو - ورزشگاه سائوپائولو - دیدار افتتاحیه) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

 

جمعه 23 خرداد (13 ژوئن):

بازی شماره (2)؛گروه A: مکزیک - کامرون (ناتال - ورزشگاه داس دوناس) :: (ساعت 20:30) ::
بازی شماره (3)؛گروه B: اسپانیا - هلند (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 23:30) ::

 

شنبه 24 خرداد (14 ژوئن):

بازی شماره (4)؛گروه B: شیلی - استرالیا (کوییابا - ورزشگاه پانتانال) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::
بازی شماره (5)؛گروه C: کلمبیا - یونان (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیرو) :: (ساعت 20:30) ::

بازی شماره (6)؛گروه D: اروگوئه - کاستاریکا (فورتالزا - ورزشگاه کاستلو) :: (ساعت 23:30) ::

یکشنبه 25 خرداد (15 ژوئن):

بازی شماره (7)؛گروه D: انگلیس - ایتالیا (مانائوس - ورزشگاه آمازونیا) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::
بازی شماره (8)؛گروه C: ساحل عاج - ژاپن (رسیف - پرنامبوکو) :: (ساعت 05:30 بامداد) ::
بازی شماره (9)؛گروه E: سوئیس - اکوادور (برازیلیا - ورزشگاه برازیلیا) :: (ساعت 20:30) ::
بازی شماره (10)؛گروه E: فرانسه - هندوراس (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 23:30) ::

دوشنبه 26 خرداد (16 ژوئن):

 

بازی شماره (11)؛گروه F: آرژانتین - بوسنی (ریودوژانیرو - ورزشگاه ماراکانا) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::
بازی شماره (12)؛گروه G: آلمان - پرتغال (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 20:30) ::
بازی شماره (13)؛گروه F: نیجریه - ایران (کوریتیبا - ورزشگاه آرنا دا بایشادا) :: (ساعت 23:30) ::

 

سه شنبه 27 خرداد (17 ژوئن):

بازی شماره (14)؛گروه G: غنا - آمریکا (ناتال - ورزشگاه داس دوناس) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::
بازی شماره (15)؛گروه H: بلژیک - الجزایر (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیرو) :: (ساعت 20:30) ::

بازی شماره (16)؛گروه A: برزیل - مکزیک (فورتالزا - ورزشگاه کاستلو) :: (ساعت 23:30) ::
 

چهارشنبه 28 خرداد (18 ژوئن):


بازی شماره (17)؛گروه H: روسیه - کره جنوبی (کوییابا - ورزشگاه پانتانال) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::
بازی شماره (18)؛گروه B: استرالیا - هلند(پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 20:30) ::

بازی شماره (19)؛گروه B: اسپانیا - شیلی (ریودوژانیرو - ورزشگاه ماراکانا) :: (ساعت 23:30) ::

 

پنجشنبه 29 خرداد (19 ژوئن):

بازی شماره (20)؛گروه A: کامرون - کرواسی(مانائوس - ورزشگاه آمازونیا) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::
بازی شماره (21)؛گروه C: کلمبیا - ساحل عاج (برازیلیا - ورزشگاه برازیلیا) :: (ساعت 20:30) ::

بازی شماره (22)؛گروه D: اروگوئه - انگلیس (سائوپائولو – ورزشگاه سائوپائولو) :: (ساعت 23:30) ::
 

جمعه 30خرداد (20 ژوئن):

بازی شماره (23)؛گروه C: ژاپن - یونان (ناتال - ورزشگاه داس دوناس) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::
بازی شماره (24)؛گروه D: ایتالیا - کاستاریکا (رسیف - پرنامبوکو) :: (ساعت 20:30) ::

بازی شماره (25)؛گروه E: سوئیس - فرانسه (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 23:30) ::

 

شنبه 31 خرداد (21 ژوئن):

بازی شماره (26)؛گروه E: هندوراس - اکوادور (کوریتیبا - ورزشگاه آرنا دا بایشادا) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::
بازی شماره (27)؛گروه F: آرژانتین - ایران (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیرو) :: (ساعت 20:30) ::
بازی شماره (28)؛گروه G: آلمان - غنا (فورتالزا - ورزشگاه کاستلو) :: (ساعت 23:30 بامداد) ::

 

یکشنبه 1 تیر (22 ژوئن):

بازی شماره (29)؛گروه F: نیجریه - بوسنی (کوییابا - ورزشگاه پانتانال) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::
بازی شماره (30)؛گروه H: بلژیک - روسیه (ریودوژانیرو - ورزشگاه ماراکانا) :: (ساعت 20:30) ::

بازی شماره (31)؛گروه H: کره جنوبی - الجزایر (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 23:30) ::

 

دوشنبه 2 تیر (23 ژوئن):

بازی شماره (32)؛گروه G: آمریکا - پرتغال (مانائوس - ورزشگاه آمازونیا) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::
بازی شماره (33)؛گروه B: استرالیا - اسپانیا (کوریتیبا - ورزشگاه آرنا دا بایشادا) :: (ساعت 20:30) ::

بازی شماره (34)؛گروه B: هلند - شیلی (سائوپائولو - ورزشگاه سائوپائولو) :: (ساعت 20:30) ::

 

سه شنبه 3 تیر (24 ژوئن):

بازی شماره (35)؛گروه A: کرواسی - مکزیک (رسیف - پرنامبوکو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::
بازی شماره (36)؛گروه A: کامرون - برزیل (برازیلیا - ورزشگاه برازیلیا) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::
بازی شماره (37)؛گروه D: کاستاریکا - انگلیس (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیرو) :: (ساعت 20:30) ::

بازی شماره (38)؛گروه D: ایتالیا - اروگوئه (ناتال - ورزشگاه داس دوناس) :: (ساعت 20:30) ::

 

چهارشنبه 4 تیر (25 ژوئن):

بازی شماره (39)؛گروه C: ژاپن - کلمبیا (کوییابا - ورزشگاه پانتانال) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::
بازی شماره (40)؛گروه C: یونان - ساحل عاج (فورتالزا - ورزشگاه کاستلو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::
بازی شماره (41)؛گروه F: نیجریه - آرژانتین (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 20:30) ::

بازی شماره (42)؛گروه F: ایران - بوسنی (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 20:30) ::

 

پنجشنبه 5 تیر (26 ژوئن):

بازی شماره (43)؛گروه E: هندوراس - سوئیس (مانائوس - ورزشگاه آمازونیا) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

بازی شماره (44)؛گروه E: اکوادور - فرانسه (ریودوژانیرو - ورزشگاه ماراکانا) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::
بازی شماره (45)؛گروه G: پرتغال - غنا (برازیلیا - ورزشگاه برازیلیا) :: (ساعت 20:30) ::

بازی شماره (46)؛گروه G: آمریکا - آلمان (رسیف – پرنامبوکو) :: (ساعت 20:30) ::

 

جمعه 6 تیر (27 ژوئن):

بازی شماره (47)؛گروه H: الجزایر - روسیه (کوریتیبا - ورزشگاه آرنا دا بایشادا) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

بازی شماره (48)؛گروه H: کره جنوبی - بلژیک (سائوپائولو - ورزشگاه سائوپائولو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

 


مرحله یک هشتم پایانی

شنبه 7 تیر (28 ژوئن):

بازی شماره (49)؛ اول گروه A - دوم گروه B (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیرو) :: (ساعت 20:30) ::
 

یکشنبه 8 تیر (29 ژوئن):

بازی شماره (50)؛ اول گروه C - دوم گروه D (ریودوژانیرو - ورزشگاه ماراکانا) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::
بازی شماره (51)؛ اول گروه B - دوم گروه A (فورتالزا - ورزشگاه کاستلو) :: (ساعت 20:30) ::

 

دوشنبه 9 تیر (30 ژوئن):

بازی شماره (52)؛ اول گروه D - دوم گروه C (رسیف – پرنامبوکو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::
بازی شماره (53)؛ اول گروه E - دوم گروه F (برازیلیا - ورزشگاه برازیلیا) :: (ساعت 20:30) ::

 

سه شنبه 10 تیر (1 جولای):

بازی شماره (54)؛ اول گروه G - دوم گروه H (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::
بازی شماره (55)؛ اول گروه H - دوم گروه G (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 20:30) ::

 

چهارشنبه 11 تیر (2 جولای):

بازی شماره (56)؛ اول گروه F - دوم گروه E (سائوپائولو - ورزشگاه سائوپائولو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

 


مرحله یک چهارم پایانی

جمعه 13 تیر (4 جولای):

بازی شماره (57)؛ برنده دیدار شماره (53) با برنده دیدار شماره (54) (ریودوژانیرو - ورزشگاه ماراکانا) :: (ساعت 20:30) ::

شنبه 14 تیر (5 جولای):

بازی شماره (58)؛ برنده دیدار شماره (49) با برنده دیدار شماره (50) (فورتالزا - ورزشگاه کاستلو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::
بازی شماره (59)؛ برنده دیدار شماره (55) با برنده دیدار شماره (56) (برازیلیا - ورزشگاه برازیلیا) :: (ساعت 20:30) ::

 

یکشنبه 15 تیر (6 جولای):

بازی شماره (60)؛ برنده دیدار شماره (51) با برنده دیدار شماره (52) (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

 


نیمه نهایی

چهارشنبه 18 تیر (9 جولای):

بازی شماره (61)؛ برنده دیدار شماره (57) با برنده دیدار شماره (58) (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیرو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

 

پنجشنبه 19 تیر (10 جولای):

بازی شماره (62)؛ برنده دیدار شماره (59) با برنده دیدار شماره (60) (سائوپائولو - ورزشگاه سائوپائولو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

 


رده بندی

یکشنبه 22 تیر (13 جولای):

بازی شماره (63)؛دیدار رده بندی - (برازیلیا - ورزشگاه برازیلیا) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::

 


فینال

یکشنبه 22 تیر (13 جولای):

بازی شماره (64)؛فینال -  (ریودوژانیرو - ورزشگاه ماراکانا) :: (ساعت 23:30) ::

 

اس.علی بازدید : 4 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آندره‌آ پیرلو
Andrea Pirlo
Andrea Pirlo Juventus.jpg
پیرلو در حال بازی برای یوونتوس در سال ۲۰۱۲
شناسنامه
نام کامل آندره‌آ پیرلو[۱]
زادروز ۱۹ مهٔ ۱۹۷۹ ‏(۳۵ سال)
زادگاه فلرو ، لومباردی ، ایتالیا
قد ۱٫۷۷ متر (۵ فوت ۱۰ اینچ)[۲]
پست هافبک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی باشگاه فوتبال یوونتوس
شمارهٔ پیراهن ۲۱
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۴–۱۹۹۵ باشگاه فوتبال برشا
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۵–۱۹۹۸ باشگاه فوتبال برشا ۴۷ (۶)
۱۹۹۸–۲۰۰۱ باشگاه فوتبال اینتر میلان ۲۲ (۰)
۱۹۹۹–۲۰۰۰ باشگاه فوتبال رجینا (loan) ۲۸ (۶)
۲۰۰۱ باشگاه فوتبال برشا (loan) ۱۰ (۰)
۲۰۰۱–۲۰۱۱ باشگاه فوتبال آ.ث. میلان ۲۸۴ (۳۲)
۲۰۱۱– باشگاه فوتبال یوونتوس ۱۰۳ (۱۱)
تیم ملی
۱۹۹۳-۱۹۹۴ Italy U۱۵ ۳ (۰)
۱۹۹۴-۱۹۹۵ Italy U۱۶ ۶ (۲)
۱۹۹۵-۱۹۹۶ Italy U۱۷ ۴ (۰)
۱۹۹۶–۱۹۹۷ Italy U۱۸ ۱۸ (۷)
۱۹۹۸–۲۰۰۲ Italy U۲۱ ۳۷ (۱۵)
۲۰۰۰–۲۰۰۴ ایتالیا در بازی‌های المپیک ۹ (۱)
۲۰۰۲– تیم ملی فوتبال ایتالیا ۱۰۴ (۱۳)
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۲۲ September ۲۰۱۳.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۱۰ September ۲۰۱۳

آندره‌آ پیرلو (به ایتالیایی: Andrea Pirlo) هافبک ملی پوش ایتالیایی است و هم اکنون با شماره ۲۱ برای باشگاه یوونتوس بازی می‌کند. وی به جهت بازی سازی و ضربه‌های آزاد استثنائی شهرت فراوانی کسب کرده‌است. پیرلو که همراه با تیم ملی ایتالیا نایب قهرمانی در یورو 2012 و قهرمانی در جام جهانی 2006 را در کارنامه دارد.در نقش هافبک دفاعی بازیساز در تیم ملی و تیم یوونتوس عمل می کند.پیرلو به خاطر تکنیک، دریبل، دید عالی،تخصص عالی در ضربات آزاد و شوت و پاس های بلند و دقیق تحسین شده است.هم تیمی هایش در تیم ملی ایتالیا به او لقب معمار را داده‌اند زیراپاس های دقیق او سبب گل های فراوانی برای تیم ملی شده است.در چند سال اخیر هواداران یوونتوس به او لقب استاد داده‌اند. پیرلو در رده های زیر15 زیر18 و زیر 21 برای تیم ملی ایتالیا بازی کرده است و در جام قهرمانی زیر21 سال اروپا مقام قهرمانی را برای تیمش به ارمغان آورد.او همچنین جز تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2002 و دارای مدال برنز المپیک 2004 است.در جام جهانی 2006 پیرلو بهترین پاسور گل و در 3 بازی هم بهترین بازیکن میدان شناخته شد.و توپ برنز(سومین بازیکن برتر جام)و همچنین جز تیم منتخب جام جهانی شد.او همچنین جز تیم منتخب یورو 2012 بود و همچون در سه بازی برترین بازیکن زمین شناخته شد. همراه با میلان او دوبار جام قهرمانی باشگاه های اروپا(2003 و 2007)،دو بار سوپرکاپ باشگاه های اروپا(2003 و 2007)،یک بار جام قهرمانی باشگاه های جهان(2007)،دو قهرمانی در سری آ ایتالیا(2004 و2011)،یک سوپرکاپ ایتالیا(2004)و یک جام حذفی ایتالیا(2003)را کسب کرده است.در 2012 و به همراه یوونتوس قهرمانی در سری آ و جام سوپرکاپ ایتالیا را از آن خود کرد. او همچنین مقام سوم،دوم و چهارم بهترین بازیساز جهان را در سال های2006، 2007 و 2012 توسط موسسه ی IFFHS(فدارسیون بین‌المللی تاریخ فوتبال)را از آن خود کرده است.او همچنین چهارمین بازیکن برتر یورو 2012 بود و او همچنین در سال 2007 هفتمین بازیکن برتر جهان و پنجمین بازیکن سال 2007 و هفتمین بازیکن برتر جهان در 2012 را از آن خود کرد.در 2012 پیرلو برترین بازیکن سری آ و جزنی از تیم فصل سری آ بود.

اوایل زندگی

در سال 1995 و در مقابل رجینا اولین بازی خودش برای تیم برشا را انجام داد.بعد از پیوستن به تیم اصلی،توسط مربی وقت،اینتر میرکا لوتشیکو،به اینتر آورده شد.پیرلو خریداری شد ولی نتوانست در تیم اصلی جای باز کند و به همراه اینتر در فصل 99-1998 مقامی هشتمی سری آ را کسب کرد.فصل بعد او به طور قرضی به رجینا پیوست و بعد از فصلی خوب او دوباره به اینتر بازگشت ولی دوباره در تیم ذخیره ها بود،در این فصل فقط چهار بار برای اینتر بازی کرد و نیم فصل دوم را در تیم قبلی اش ،برشا، به صورت قرضی گذراند.

تیم‌های باشگاهی

میلان

مشهور است که پیرلو از الگوی خود موسی ساب تقلید می کند.بعد از سه فصل نه چندان خوب در اینتر،او به رقیب همشهری آث میلان پیوست.مبلغ قرارداد35 لیره ی ایتالیا(18 میلیون دلار)بود.هر چند که این قرارداد به صورت معاوضه ی پیرلو با درزن برنکیچ به میلان منتقل شد و میلان از این معاوضه 9 میلیون دلار سود کرد.در این بین چندین معاوضه ی دیگر هم انجام شد که شامل تعویض کرسیتین بونوچی در اینتر به جای ژولی در میلان،و تعویض متیو بوگانی در اینتر به جای پائولو گینسترادر میلان بود. در میلان و زیر نظر کارلوآنجلوتی او راه خود را پیدا کرد و به یکی از بهترین بازیساز های دفاعی جهان و یکی از بهترین ضربات آزاد جهان تبدیل شد.در میلان 2 بار قهرمانی سری آدر سال های 2004 و2011 و جزئی جدانشدنی از هافبک های تیم میلان بود که قهرمانی در جام قهرمانی اروپا در سال های 2003 و2007 رسیدند.در 2005 او دومین بازیساز برتر جام باشگاه های اروپا بود که با چهار پاس گل نقش عمده ای در رسیدن به فینال آن جام راداشت. هر چند با از دست دادن پنالتی اش و گرفته شدن شوتش توسط میرکو دودک،ستاره ی فراموش شده ی آن جام به حساب آمد. پیرلو کارش را با نقش هافبک هجومی آغاز کرد ولی در برشا و زیر نظر کارلو مازونه سرمربی برشا به هافبک دفاعی بازیساز تبدیل شد و روبرتو باجو نقش هافبک تهاجمی را بر عهده گرفت.شاید قابل توجه ترین پاس او در برشا دادن پاس بلندش به روبرتو باجو بود که سبب گل تساوی روبرتو باجو در ورزشگاه دلال پی تورین و مقابل یوونتوس شد.در میلان فاتح تریم و کارلو آنجلوتی با بازی دادن به پیرلو در مقابل هافبک های هجومی مثل روی کاستا و کاکا سبب پیشرفت بازی او شدند و او توانست در نقش هافبک همه کاره عمل کند.او به همراه دو دوستش کلارنس سیدورف و گنارو گتوزو سه هافبک اصلی میلان برای سال ها بودند.در فصل 03-2002 او 2589 پاس،کنترل توپ(123 ساعت و 39 دقیقه)و 2093 پاس صحیح داشت.یعنی در هر مسابقه 90 پاس.او نامزد بهترین بازیکن جهان و بهترین بازیساز جهان در سال 2007 بود که هر دوی این عناورین به کاکا هم تیمی اش داده شد.بعد از خروج کاکا و آنجلوتی درتابستان 2009،چلسی مبلغ 12 میلیون دلار و کلودیو پیزارو را در عوض پیرلو به میلان پیشنهاد داد. هرچند که این پیشنهاد توسط باشگاه رد شد.سیلویو برلوسکونی این پیشنهاد را رد کرد و گفت که پیرلو تا بازنشستگی جزئی از تیم میلان خواهد ماند.در 2009 پیرلو شوتی تماشایی از فاصله ی 30 متری وارد دروازه ی رئال کرد که سبب پیروزی 3-2 مقابل این تیم شد.در 2 اکتبر 2010 پیرلو گلی از فاصله ی 40 یاردی وارد دروازه ی جنوا کرد.در 14 می 2011 میلان 4-1 بازی مقابل کالیاری را برد و به قهرمانی در سری آ رسید.در این بازی پیرلو به جای ماسیمو آمبروزینی به بازی آمد و این آخرین بازی پیرلو با پیراهن تیم میلان بود.پیرلو همچنین خروجش از میلان را تایید کرد، بعد از این که باشگاه قراردادش را تمدید نکرد.در آخرین فصل حضور پیرلو در میلان،او فقط 17 بازی انجام داد و 1 گل و 3 پاس گل داد.

تیم ملی

جام جهانی 2006

پیرلو در مرحله ی مقدماتی با دوگلی که به اسکاتلند و از روی ضربه ی آزاد موجب تضمین صعود ایتالیا به جام جهانی شد. در بازی اول و مقابل غنااو گل اول ایتالیا را به ثمر رساند و پاس گلی را به ویچنزه یاکویینتا داد تا بازی 2-0 تمام شود.و بهترین بازیکن زمین شناخته شد. در بازی با آمریکا او پاس گلی به آلبرتو جیلاردینو فرستاد و بازی با نتیجه ی 1-1 به پایان رسید. در نیمه نهایی و در مقابل آلمان او پاس گلی را در دقایق اضافه به فابیو گرسو فرستاد و بهترین بازیکن زمین شناخته شد. در بازی با فرانسه او پاس گل تساوی بخش را به مارکوماتراتزی و از روی کرنرداد.بازی به وقت اضافه و پنالتی کشیده شد و ایتالیا قهرمان شد.پیرلو برای بار سوم برترین بازیکن میدان شناخته شد.او سومین بازیکن برتر جام شد و توپ برنز را کسب کرد. همچنین بهترین و بیشترین پاسور گل شناخته شد.

یورو 2012

عملکرد مثبت پیرلو در فصل اولش با یوونتوس و قهرمانی با این تیم در سری آ موجبات دعوت او را به تیم ملی فراهم کرد و چزاره پراندلی نام او را در فهرست 23 نفره برای تیم ملی جای داد.در بازی افتتاحیهو مقابل اسپانیا،پیرلو پاس گل عمقی اش را برای دی ناتاله فرستاد و سبب شد که بازی 1-1 متوقف شود.در 14 ژوئن و بازی با کرواسی اولین گل ایتالیا را از روی ضربه ی آزاد به ثمر رساند و در بازی با ایرلند ،پاس گلش را برای آنتونیو کاسانو فرستاد.بازی با نتیجه ی 2-0 تمام شد و ایتالیا به مرحله ی حذفی صعود کرد. در 24 ژوئن و بازی باانگلیس،بازی به وقت اضافه و پنالتی کشیده شد و پیرلو ضربه ی پنالتی چیپ خود راوارد دروازه ی جوهارت کرد که این ضربه سبب تضعیف روحیه ی بازیکنان انگلیس و صعود به مرحله ی نیمه نهایی شد.پیرلو در این بازی بهترین بازیکن میدان لقب گرفت. در نیمه نهایی و در28 ژوئن و در مقابل آلمان برترین بازیکن میدان شناخته شد و بازی با نتیجه ی 2-1 به سود ایتالیا به پایان رسید.در فینال و در مقابل اسپانیا،ایتالیا4-0 مغلوب اسپانیا شد و پیرلو به مقام نایب قهرمانی یورو رسید. او و اینیستا 3 بار برترین بازیکنان زمین شناخته شدند و پیرلو جزئی از تیم منتخب یورو شد.

سبک بازی

پیرلو معمولاً نقش هافبک دفاعی خلاق و بازی ساز را در تیم ملی ایتالیا و یوونتوس را بر عهده دارد.پیرلو تکنیک،دریبل،کنترل،بازی خوانی و پاس دقیق نقطه ای دارد و او متخصص ضربات آزاد چه به صورت شوت و پاس را دارد.هم تیمی هایش در تیم ملی لقب معمار را داده‌اند،چون پاس های دقیق او موجبات گل های زیادی برای تیم ملی ایتالیا شده است.

دورنمای خانوادگی

آندره آ پیرلو متولد یک خانوادهٔ ثروتمند است و پدر او دارای دو مرکز بزرگ ذوب آهن می‌باشد. از آنجایی که خانواده پیرلو علاقه‌مند به بازی فوتبال هستند آندره آ را در بازی فوتبال پشتیبانی می‌کردند. پیرلو دارای یک برادر می‌باشد که ۳ سال از او بزرگ‌تر است وی همچنین خواهری دارد که ۱۰ سال از او جوانتر است.

خانواده

او یک برادر به نام ایوان دارد که از او سه سال بزرگ‌تر است و یک خواهر که از او ده سال جوانتر است. همسری به نام دبروآ و پسری به نام نیکولا دارد که در سال ۲۰۰۳ به دنیا آمده است و همچنین دختری به نام آنجلا که متولد سال ۲۰۰۶ است.

سایر اطلاعات

نامهای مستعار

Campanellino

Trilly

Metronomo

نخستین بازی ملی

نخستین بازی برای تیم ملی ایتالیا: بازی مقابل آذربایجان

افتخارات

افتخارات المپیک: مدال برنز فوتبال مردان - المپیک ۲۰۰۴ آتن

اس.علی بازدید : 8 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 
0
دیگو کاستا

دیگو کاستا

دیگو کاستا ، مهاجم اسپانیایی اتلتیکو مادرید در بازی تیمش برابر بارسلونا از ناحیه همسترینگ پا دچار مصدومیت شد.

پزشکان باشگاه اتلتیکو مادرید پس از معاینه پای دیگو کاستا اعلام کردند او پانزده روز از میادین فوتبال دور خواهد بود و به این ترتیب نمی‌تواند در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید به میدان برود، اما مشکلی برای همراهی اسپانیا در جام جهانی 2014 برزیل ندارد.

اتلتیکو مادرید قهرمان این فصل لیگای اسپانیا شنبه سوم خرداد ماه در ورزشگاه دالوژ شهر لیسبون برابر رئال مادرید به میدان خواهد رفت.

 

اس.علی بازدید : 6 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فابیو کاپلو
Fabio Capello 2012.jpg
فابیو کاپلو در سال ۲۰۱۲
شناسنامه
نام کامل Fabio Capello
زادروز ۱۸ ژوئن ۱۹۴۶ ‏(۶۷ سال)
زادگاه سن کانزیان دیسونزو، ایتالیا
قد ۱٫۷۸ m (۵ پا ۱۰ in)
پست هافبک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی روسیه (سرمربی)
باشگاه‌های جوانان
۱۹۶۳–۱۹۶۴ اسپال
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
اسپال ۴۹ (۳)
آ. اس. رم ۶۲ (۱۱)
یوونتوس ۱۶۵ (۲۷)
آ.ث. میلان ۶۵ (۴)
مجموع   ۳۴۱ (۴۵)
تیم ملی
۱۹۷۲–۱۹۷۸ ایتالیا ۳۲ (۸)
دوران مربیگری
۱۹۸۷ آ.ث. میلان (caretaker)
۱۹۹۱–۱۹۹۶ آ.ث. میلان
۱۹۹۶–۱۹۹۷ رئال مادرید
۱۹۹۷–۱۹۹۸ آ.ث. میلان
۱۹۹۹–۲۰۰۴ آ. اس. رم
۲۰۰۴–۲۰۰۶ یوونتوس
۲۰۰۶–۲۰۰۷ رئال مادرید
۲۰۰۸–۲۰۱۲ انگلستان
۲۰۱۲– روسیه
*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است.

فابیو کاپلو (به ایتالیایی: Fabio Capello) معروف به (دون فابیو) (زاده ۱۸ ژوئن ۱۹۴۶) بازیکن پیشین تیم ملی ایتالیا و مربی کنونی تیم ملی انگلیس است که از ژانویه ۲۰۰۸ به این مهم دست یافته است.

کاپلو آمار جالبی دارد. وی موفق شده است که در هر باشگاهی که کار کرده، قهرمانی لیگ را با آن تیم کسب کند. وی در طی ۵ سال اول مربیگریش در تیم آ.ث میلان، موفق شد که چهار عنوان قهرمانی لیگ را کسب کند و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را نیز با این تیم با شکست ۴-۰ تیم بارسلونا بدست بیاورد. سپس به لیگ اسپانیا رفت و سرمربی تیم رئال مادرید شد و توانست در یکسال زمان خود در این تیم، به قهرمانی لیگ اسپانیا، لالیگا برسد. سپس مجدداً به کشورش برگشت و اینبار سرمربی تیم آ اس رم شد. و توانست نخستین قهرمانی تیم رم را بعد از ۱۸ سال برای این تیم به ارمغان بیاورد. همچنین با تیم یوونتوس نیز توانست ۲ قهرمانی لیگ ایتالیا، سری آ برسد.(که البته بعداً بخاطر داستان‌های کالچو پولی، این عناوین از تیم یوونتوس گرفته شد). وی سپس در سال ۲۰۰۶ مجدداً سرمربیگری تیم رئال مادرید را بدست گرفت و توانست در همان یکسال زمانش، پس از ۴ سال، قهرمانی لیگ را برای این تیم اسپانیایی به ارمغان بیاورد. در مجموع وی در ۱۶ سال مربیگریش، توانسته که هفت عنوان قهرمانی لیگ( منهای ۲ عنوانی که با یوونتوس کسب کرد. یعنی با احتساب این دو قهرمانی، در مجموع ۹ قهرمانی) را در کارنامه موفق خود داشته باشد و یکی از معدود مربیان تاریخ است که توانسته با ۴ تیم مختلف و بزرگ، قهرمانی لیگ را بدست بیاورد.

وقتی در دسامبر ۲۰۰۷ شایعه شد که کاپلو سرمربی تیم ملی انگلیس خواهد شد، وی اعلام کرد که این آخرین فعالیت وی در عرصه مربیگری است. به هر حال کاپلو در ژانویه سال ۲۰۰۸ به این مقام دست پیدا کرد و پس از ناکامی در جام جهانی ۲۰۱۰، اعلام شد که قرار دادش تا سال ۲۰۱۲ تمدید شده است.

دوران بازی

اسپال

کاپلو ابتدا در تیم جوانان محله خود، اسپال به بازی میپرداخت. جایی که پدرش مربی وی بود . در دومین سال بازیش در تیم باشگاهی، وی به تیمش کمک کرد تا لیگ جوانان ایتالیا را کسب کند . در سال‌ها ۹۶-۱۹۹۵ وی به یکی از مهمترین بازیکنان تیمش تبدیل شد و به تیمش کمک کرد تا به لیگ دسته ۲ کشور ایتالیا نرود.

وی همچنین در این زمان به تیم ۲۳ سال ایتالیا نیز دعوت شد. به هر حال مصدومیت زانوی چپش باعث شد که وی تنها در ۱۶ بازی بتواند برای تیمش بازی کند.

آ اس رم

در سال ۱۹۶۷، فابیو جوان به تیم اصلی رم پیوست و به یکی از مهره‌های کلیدی تبدیل شد و به تیمش کمک کرد تا در حالیکه ۸ هفته از لیگ گذشته بود، در صدر جدول باشند. اما با بازگشت مصدومیت قبلیش، وی ادامه فصل را از دست داد و رم نیز فصل را در رده ۱۰ به پایان رساند و تنها ۵ امتیاز با تیم سقوط کننده فاصله داشت. در سال بعد و با آمدن مربی جدید، کاپلو توانست که ۶ گل برای تیمش بزند و اولین جام خود را کسب کند که جام حذفی ایتالیا بود. هر چند تیم در رده ۸ جدول قرار گرفت.

یوونتوس و آث میلان

سپس در دهه ۷۰ وی به تیم یوونتوس پیوست که بهترین تیم آن زمان ایتالیا بود. وی با این تیم به ۳ عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا رسید و سپس به میلان رفت و دوران بازیش را در این تیم در حالی به پایان رساند که موفق شد در این تیم به چهارمین عنوان قهرمانی خود در لیگ برسد.

تیم ملی

کاپلو ۳۲ بازی برای تیم ملی کشورش انجام داد که مهمترینش، بازی در ومبلی در مقابل تیم ملی انگلیس بود که وی گل پیروزی بخش ایتالیا را زد. پیروزی که برای اولین بار برای ایتالیا در مقابل انگلیس رقم خورد.(در سال ۱۹۷۳). خود فابیو نیز آن بازی را بهترین بازی دوران فوتبال خود می داند.

دوران مربیگری

نخستین دوره مربیگری در آث میلان

Fabio-Capello.jpg

اولین تجربه مربیگری کاپلو، در فصل ۸۷-۱۹۸۶ رقم خورد و وی در ۵ بازی آخر تیم در لیگ، مربی این تیم بود. البته بعد از پایان این فصل، وی جایش را به آریگو ساکی داد اما باز هم در تیم مربیگری بود.

کاپلو در دومین زمان مربیگری خود در اوایل دهه ۹۰، مجدد سرمربی تیم میلان شد و اینبار وی جایگزین ساکی شد. وی یکی از بهترین دوران مربیگری خود را سپری کرد و توانست با بازیکنان بزرگی چون مارکو فان باستن، رود گولیت، پائولو مالدینی و فرانکو بارزی به ۴ عنوان قهرمانی لیگ در طی ۵ سال برسد. آن تیم رویایی میلان به تیم "شکست ناپذیران" معروف شده بود. آنها رکورد جالبی داشتند و موفق شدند تا از می ۱۹۹۱ تا مارس ۱۹۹۳ و در طی ۵۸ بازی سری‌آ بدون شکست بمانند.

در سال ۱۹۹۴، کاپلو با شیوه معروف خود توانست تیمش با فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند جایی که میلان موفق شد در یک بازی فراموش نشدنی با ۴ گل تیم بارسلونا را در هم بشکند و قهرمان اروپا شود. در سال ۱۹۹۵ نیز میلان قهرمانی لیگ را نتوانست بدست بیاورد و به ۴ سال قهرمانی مداوم خود در لیگ پایان داد و پس از ان کاپلو به قرارداد خود با این تیم خاتمه داد. اسکار تاوارز اروگوئه ای در حالی جایگزین وی شد که تنها پس از چند بازی، از تیم مبلان اخراج شد.

نخستین دوره مربیگری در رئال مادرید

پس از دوران موفق در میلان، فابیو به تیم رئال مادرید اسپانیا پیوست جاییکه وی در تیم خود بزرگانی چون داور سوکر، پدراگ میاتوویچ و رائول گونزالس را داشت. کاپلو با وجود آنکه معروف بود که تیمش را دفاعی میچیند، در این سال با ۳ مهاجم بازی میکرد. وی توانست در همین ۱ فصل زمانی که داشت، قهرمانی لالیگا را برای رئال مادرید بدست بیاورد.

کاپلو بازیکنایی چون روبرتو کارلوس و کلارنس سیدورف را به رئال مادرید داد که از عوامل قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان چند سال بعد بودند.

دومین دوره مربیگری در آث میلان

با وجود آنکه فابیو با مدیران تیم لاتزیو به توافق رسیده بود، به تیم میلان مجدداً برگشت جایی که فصلی کابوس‌وار را تجربه کرد. با توجه به رفتن بسیاری از بازیکنان دوره قبل و خداحافظی بازیکنانی دیگر با دنیای بازیگری و آمدن بازیکنان جدید که چندان کارآمد نبودند، کاپلو و تیمش تنها ۱۱ بازی را در تمام فصل بردند و در پایان فصل در رده ۱۰ جدول قرار گرفتند و با قهرمان آن فصل، یوونتوس، ۳۰ امتیاز فاصله داشتند. آنها در آن فصل دو شکست تحقیر آمیز ۴-۱ در برابر یوونتوس و ۵-۰ در برابر رم را تجربه کردند. پس از این وضعیت، کاپلو مربیگری را برای مدتی کنار گذشت و به یکی از خبرنگاران گفته بود که "در ساحل استراحت میکنم و به فوتبال فکر میکنم". وی همچنین در تلویزیون ایتالیا به عنوان مفسر، بازی‌های کوپا آمریکای سال ۱۹۹۹ را تفسیر میکرد.

آ اس رم

در سال ۱۹۹۹ و بعد از استراحت، کاپلو به عنوان مربی تیم رم انتخاب شد. تیمی که وی ۳۰ سال پیش و به عنوان بازیکن به آن رفته بود. بعد از آمدن کاپلو، فرانکو سنسی مالک باشگاه آ اس رم، درباره وی گفته بود" کاپلو یک برنده است و من به وی اعتقاد کامل دارم". کاپلو تلاش کرد تا در آن زمان، رود ون نیستلروی را به تیم بیاورد که با توجه به مصدومیت این بازیکن، این انتقال منتفی شد. کاپلو در اولین فصل مربیگریش در رم، در رده ۶ جدول قرار گرفته و در جام اروپا هم توسط تیم لیدز یونایتد از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. با توجه به اینکه تیم رقیب، یعنی لاتزیو به عنوان قهرمانی لیگ رسیده بود، این عنوان برای رمی‌ها اصلاً جالب نبود.

پیشرفت رم از سال ۲۰۰۱ آغاز شد جاییکه تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ شد. آنها والتر ساموئل را برای تقویت دفاع خود و گابریل باتیستوتا را برای تقویت خط حمله خود جذب کرده بودند. هرچند از مبلغ انتقال باتیستوتا انتقاد میشد اما وی گل‌های بسیار مهمی را برای رم به ثمر رساند. فصل به نظر فصل دشواری می‌آمد چراکه هواداران رم از وضعیت تیم در سال قبل اصلاً راضی نبودند و بارها با خشونت خود، برای بازیکنان مشکل ایجاد کردند و کار بجایی رسید که کاپلو استعفا داد هرچند که پذیرفته نشد. اما با آماده شدن هافبک برزیلی تیم امرسون، وضعیت تیم بهبود چشم گیری پیدا کرد و تیم توانست با برد ۳-۰ برابر تیم پارما، بعد از ۱۸ سال قهرمان لیگ شود و به همین دلیل در آن بازی، هواداران رم از شدت خوشحالی، به درون ورزشگاه آمدند.

بعد از این قهرمانی، سر الکس فرگوسن، سرمربی محبوب تیم منچستر یونایتد، اعلام کرد که میخواهد بازنشته شود و کاپلو را بهترین جانشین خود میداند. کاپلو نیز با بیان اینکه" به فوتبال انگلیس علاقه دارم و دوست دارم تا در آنجا مربیگری کنم" به شایعات دامن زد. همه چیز به نظر میرسد مهیا شده است تا کاپلو جانشین فرگوسن شود اما فرگوسن نظرش را تغییر داد و قرار دادش را با منچستر تمدید کرد.

یوونتوس

در سال ۲۰۰۴، کاپلو به تیم یوونتوس پیوست و در اولین اقدام، امرسون را به تیم جدیدش آورد و توانست دو اسکودتوی بعدی را برای این تیم بدست بیاورد. اما بعد از اتفاقات و مسائل کالچو پولی، این دو قهرمانی از یووه گرفته شد و این تیم به لیگ ۲ ایتالیا سقوط کرد. پس از این اتفاق کاپلو در سال ۲۰۰۶ استعفا داد و مجدداً به رئال مادرید پیوست. بعد از این اتفاق، بازیکنانی چون دل پیرو از این حرکت کاپلو انتقاد کردند که یوونتوس را در این وضعیت تنها میگذارد هرچند که بازیکنانی مانند امرسون و فابیو کاناوارو راه کاپلو را پی گرفتند و به رئال مادرید پیوستند.

دومین دوره مربیگری در رئال مادرید

کاپلو به عنوان سرمربی تیم رئال مادرید

احتمالاً زمان دومین حضور کاپلو در رئال مادرید، پرچالش‌ترین زمان مربیگری وی بوده‌است. جایی که هواداران از آمدن وی بخاطر سبک دفاعیش اصلاً راضی نبودند و کاپلو در پاسخ گفته بود که " نتیجه گرفتن، بسیار مهم تر از زیبا بازی کردن است". وی کار سختی را در رئال مادرید داشت چراکه رئال ۴ سال بود که هیچ جامی نبرده بود. کاپلو در اسپانیا به "دون فابیو" معروف شده بود. کاپلو در رئال با چند بازیکن دچار مشکل بود. بازیکنانی چون دیوید بکهام بخاطر قراردادهای تبلیغاتی که داشت و یا رونالدو‌یی که وزنش بسیار بیشتر از حد معمول بود. همچنین کاپلو مجدداً تلاش خود را برای آرام کردن آنتونیو کاسانو آغاز کرده بود. تلاشی که کاپلو در رم هم آن را انجام میداد.

در مارس ۲۰۰۷، رئال بازهم خیلی زود از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف شد در لیگ هم با ۶ امتیاز اختلاف با بارسا، در رده ۴ جدول قرار گرفته بود و مسئولین این تیم مجبور شدند تا شایعه استفای کاپلو را تکذیب کنند.

با وجود این شرایط، کاپلو دوبار بکهام را به تیم فراخواند. این تصمیم، تصمیم درستی بود و بکهام به کمک تیمش امد. رئال در نیم فصل دوم نتایج بهتری کسب کرد و از معدود امتیازاتی که تیم بارسلونا از دست میداد، استفاده می کرد و در مجموع تیم توانست در هفته آخر در یک بازی دراماتیک، تیم مایورکا را در حالی شکست دهد که تیم با یک گل عقب افتاده بود و بکهام مصدوم شد. اما با این وجود، خوزه آنتونیو ریس، آن شب ستاره کاپلو شد و توانست ۲ گل بزند تا به همراه دیگر گل محمد دیارا رئال با نتیجه ۳-۱ به پیروزی برسد و قهرمان لیگ شود. با وجود این قهرمانی، مسئولین رئال به بهانه بازی‌های دفاعی کاپلو، وی را از تیم اخراج کردند.

تیم ملی انگلیس

انتخاب شدن

پس از برکناری استیو مک لارن از تیم ملی انگلیس، نام کاپلو در کنار افرادی چون خوزه مورینیو، مارچلو لیپی و مارتین اونیل به عنوان نامزدان سرمربیگری تیم ملی انگلیس اعلام شد. پس از آنکه مورینو اعلام کرد علاقه ای به مربیگری در تیم ملی انگلیس ندارد، رسانه توجه خود را بر روی کاپلو گذاشتند و پس از آنکه افرادی چون سر الکس فرگوسن، رافائل بنیتز و آرسن ونگر از وی حمایت کردند، وی در ژانویه ۲۰۰۸، قراردادی ۴ سال و نیم با دستمزد سالانه ۶ میلیون دلار با تیم ملی انگلیس بست. پس از این اتفاق کاپلو اعلام کرد که این آخرین تیمی است که مربیگری آن را به عهده خواهد داشت. کاپلو با استقبال شدید هواداران و منتقدین انگلیسی به این تیم پیوست که یکی از دلایل آن، اعتقادش به نظم بود که میتوانست ستارگان انگلیس را به یک تیم متحد تبدیل کند. کاپلو انگلیس را با کسب ۹ پیروزی از ۱۰ مسابقه به جام جهانی افریقای جنوبی برد.

بازی‌های دوستانه

۲۰۰۸

کاپلو اولین بازی خود به عنوان مربی انگلیس را در مقابل تیم سوئیس تجربه کرد. اولین نکته جالب این بازی، بازی ندادن کاپلو به دیوید بکهام بود که چند ماهی از تیم ملی دور بود و میخواست تا ۱۰۰مین بازی ملیش را انجام دهد. همچنین بحث کاپیتانی، نکته بعدی بود که بعد از کلی صحبت، کاپلو بازوبند را به جرارد داد. بازوبندی که بارها دست به دست شد.

کاپلو در اولین بازی خود در مقابل تیم سوئیس، موفق شد با نتیجه ۲-۱ به پیروزی برسد. در حالی این پیروزی بدست امد که هوادارن تیم ملی انگلیس، از کاپلو استقبال گرمی کرده بودند.

در دومین بازیف کاپلو به مصاف تیم ملی فرانسه رقت. کاپلو بالاخره به بکهام بازی داد و بازوبند کاپیتانی را به فردیناند سپرد. انگلیس در آن بازی با پنالتی ریبری، با ۱ گل شکست خورد تا کاپلو اولین شکست خود را به عنوان سرمربی یک تیم ملی، متحمل شود. در سومین بازی نیز کاپلو در مقابل آمریکا قرار گرفت و تیم ملی انگلیس با کاپیتانی تری، توانست با ۲ گل به پیروزی برسد.

در می ۲۰۰۸، کاپلو، بکهام را در بازی برابر تیم ترینیداد و توباگو به عنوان کاپیتان انتخاب کرد. اتفاقی که از بعد از جام جهانی ۲۰۰۲ رخ نداده بود. انگلیس این بازی را با ۳ گل به سود خود به پایان برد. در آگوست کاپلو اعلام کرد که تری باز هم کاپیتان تیم ملی خواهد شد در بازی در برابر تیم جمهوری چک که بازی ۲-۲ مساوی شد.

همچنین کاپلو توانست ۲-۱ تیم ملی آلمان را در کشورش شکت دهد که این اتفاق ۳۰ سال بود که برای انگلیسی‌ها رخ نداده بود.

۲۰۰۹

در این سال تیم ملی انگلیس ۴ بازی دوستانه داشت. ابتدا انها با دو گل از اسپانیا که قهرمان اروپا شده بود، شکست خوردند و سپس با ۴ گل اسلونی را شکست دادند. همچنین آنها بازی ۲-۰ باخته را در برابر هلند را ۲-۲ مساوی کردند و سر انجام در بازی مجدد در برابر اسلونی با نتیجه ۲-۱ پیروز شدند.

۲۰۱۰

در این سال انگلیس ابتدا ۳-۱ مصر را شکست داد که قهرمان آفریقا شده بود و در آخرین بازی خانگی قبل از جام جهانی، با همین نتیجه تیم مکزیک را شکست دادند. سپس آنها ژاپن را با نتیجه ۲-۱ در حالی بردند که هر دو گل انگلیس را ژاپنی‌ها به خودشان زده بودند.

پس از انکه شایعه شده که وی به تیم اینتر میلان خواهد پیوست، وی اعلام کرد که حداقل تا سال ۲۰۱۲ در تیم ملی انگلیس خواهد ماند.

جام جهانی

کاپلو در نخستین بازی خود در جام جهانی، با نتیجه مساوی ۱-۱ در مقابل آمریکا به تساوی رسید. بعد از این بازی بود که کاپلو از توپ رقابت‌ها شکایت کرد و ان را "غیر قابل کنترل" خواند. انگلیسی‌ها در بازی بعدی خود بسیار نا امید کننده ظاهر شدند و در مقابل تیم نه چندان مطرح تیم ملی فوتبال الجزایر به نتیجه ای بهتر از تساوی ۰-۰ نرسیدند. بعد از این بازی انتقادات از تیم ملی انگلیس و کاپلو اوج گرفت و انها در آستانه حذف در دور مقدماتی قرار گرفتند. انگلیس در بازی سوم خود سرانجام به برد رسید و با نتیجه ۱-۰ تیم اسلونی را شکست داد و به دور بعد راه یافت هر چند که در مرحله بعد، انها با شکست سنگین ۴-۱ در برابر آلمان، از گردونه رقابت ها، حذف شدند.

بعد از حذف از این رقابت ها، مسئولین فوتبال انگلیس اعلام کردند که کاپلو با وجود ضعیف بودن عملکرد تیم در جام جهانی، به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس باقی خواهد ماند.

استعفا

کاپلو پس از تصمیم اتحادیه فوتبال انگلستان مبنی بر برکناری جان تری از کاپیتانی تیم ملی فوتبال انگلستان که منجر به اختلاف آنها شده بود از سرمربی‌گری تیم فوتبال انگلستان استعفا کرد.[۱]

زندگی شخصی

کاپلو در سال ۱۹۴۶ در خانواده ای کاتولیک و کاملاً مذهبی به دنیا امد. والدینش معلم مدرسه بودند و عمویش فوتبالیست. فابیو کاپلو اکثر دوران زندگ خود را صرف ورزش و فوتبال کرده است. کاپلو با همسرش لورا در یک اتوبوس و زمانیکه جوان بود آشنا شده بود. یعنی بیش از ۴۰ سال پیش. کاپلو دارای عقاید جالبی است و بارها بخاطر بیان عقایدش، دچار مشکل شده است. مثلاً حمایتش از فرانسیسکو فرانکو . در سال ۲۰۰۸ نیز پلیس ایتالیا اعلام کرد که در مورد فرار از مالیات، در مورد کاپلو در حال تحقیق است.

همچنین کاپلو اعلام کرده است که به هنر علاقه زیادی دارد. وی تاکنون کلکیسون‌های زیادی را جمع اوری کرده است و گفته می‌شود که ارزش کارهای هنری که وی دارد، بیش از ۱۷ میلیون پوند است. واسیلی کاندینسکی هنرمند مورد علاقه کاپلو است.

وضعیت بازی

بازیکن

باشگاهی لیگ جام سایر جام‌ها قاره مجموع
فصل باشگاه لیگ بازی گل بازی گل بازی گل بازی گل‌ بازی گل‌
ایتالیا لیگ جام حذفی ایتالیا لیگ کاپ اروپا مجموع
1964–65 اسپال سری ب 4 0                
1965–66 سری آ 20 1                
1966–67 16 2                
1967–68 آ اس رم سری آ 11 1                
1968–69 25 6                
1969–70 26 4                
1970–71 یونتوس سری آ 27 5                
1971–72 29 9                
1972–73 27 3                
1973–74 27 4                
1974–75 28 3                
1975–76 27 3                
1976–77 آ.ث. میلان سری آ 26 1                
1977–78 28 3                
1978–79 8 0                
1979–80 3 0                
مجموع ایتالیا 332 45                
کل دوره 332 45                

مربی

آخرین زمان به روز رسانی: آگوست ۲۰۱۰

کشور تیم از تاریخ تا تاریخ وضعیت
بازی برد مساوی باخت درصد برد
پرچم ایتالیا آ.ث. میلان ۱۹۹۱ ۱۹۹۶ ۱۷۰ ۹۷ ۵۷ ۱۶ ۵۷٫۰۶
پرچم اسپانیا رئال مادرید ۱۹۹۶ ۱۹۹۷ ۴۲ ۲۷ ۱۱ ۴ ۶۴٫۲۹
پرچم ایتالیا آ.ث. میلان ۱۹۹۷ ۱۹۹۸ ۳۴ ۱۱ ۱۱ ۱۲ ۳۲٫۳۵
پرچم ایتالیا آ اس رم ۱۹۹۹ ۲۰۰۴ ۱۷۰ ۸۹ ۵۲ ۲۹ ۵۲٫۳۵
پرچم ایتالیا یوونتوس ۲۰۰۴ ۲۰۰۶ ۷۶ ۵۳ ۱۸ ۵ ۶۹٫۷۴
پرچم اسپانیا رئال مادرید ۲۰۰۶ ۲۰۰۷ ۵۰ ۲۸ ۱۲ ۱۰ ۵۶٫۰۰
پرچم انگلستان انگلیس ۲۰۰۸ ۲۰۱۲ ۴۲ ۲۸ ۸ ۶ ۶۶٫۶۷
مجموع ۵۷۱ ۳۲۵ ۱۶۵ ۸۱ ۵۶٫۹۲

افتخارات

بازیکن

آ اس رم

یوونتوس

آ ث میلان

سرمربی

ا ث میلان

آ اس رم

یوونتوس

رئال مادرید

  • لالیگا : ۲ بار | سال‌های ۰۷-۲۰۰۶ - ۹۷-۱۹۹۶

شخصی

  • مربی سال لیگ ایتالیا : ۱ بار | سال ۲۰۰۵
  • شخصیت ورزشی سال و مربی سال از طرف بی بی سی : ۱ بار | سال ۲۰۰۹

 

اس.علی بازدید : 6 سه شنبه 30 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 
 
عادل فردوسی‌پور

عادل فردوسی‌پور

عادل فردوسی پور، گزارشی در خصوص تیم ملی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی در مجله ورلد ساکر به شرح زیر منتشر کرده است:

ایران؛ لمس واقعیت

کی‌روش امیدوار است که شکست تیم ملی در جام‌جهانی کار سختی باشد

زمانی که ایران 16 ژوئن (26 خرداد) در اولین دیدار خود در رقابت‌های جام‌جهانی برزیل در شهر کوریتیبا مقابل نیجریه حاضر شود، تقریبا یک سال از پیروزی خاطره‌انگیز تیم ملی مقابل کره‌جنوبی در اولسان و کسب جواز حضور در جام‌جهانی می‌گذرد. جشن‌های خیابانی ملی پس از 8 سال غیبت در این مسابقات برپا شد که با جشن‌های پیروزی حسن روحانی در انتخابات رئیس جمهوری ایران همزمان شد. با این حال این جشن‌ها زیاد طول نکشید زیرا تحریم‌های اقتصادی و مذاکرات در وین و ژنو در خصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران موضوعات فوتبالی را تحت‌الشعاع خود قرار داد. تمام برنامه‌ها برای اردوهای تدارکاتی خارجی لغو شد و هیچ تیم ملی بزرگی حاضر به بازی با ایران نشد. در حالی که 119 روز از آخرین بازی ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی می‌گذشت، تیم ملی نتوانست حتی یک مسابقه برگزار کند اما کارلوس کی‌روش برای جبران فرصت از دست رفته فدراسیون فوتبال این کشور را متقاعد کرد تا بازی‌های لیگ را زودتر به پایان برسانند و بنابراین آماده‌سازی تیم ملی برای رقابت‌های جام‌جهانی برزیل زودتر از موعد شروع شد.

خط دفاعی منسجم ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نقطه امیدی برای این تیم در مسابقات مرحله گروهی خواهد بود. بزرگ‌ترین نگرانی کی‌روش کمبود خلاقیت در خط میانی و وابستگی به رضا قوچان‌نژاد، مهاجم چارلتون در خط حمله است. اشکان دژاگه آمار گلزنی خوبی برای فولام در لیگ برتر به نمایش گذاشت اما چند مصدومیت حضور او در این فصل برای تیمش را با مشکلاتی روبرو کرد. انتظارات در جام‌جهانی 2014 نسبت به همین انتظارات در جام‌جهانی 2006 واقع‌بینانه‌تر است. در آن دوره باور مردم این بود که تیم ملی کشورشان می‌تواند از مرحله گروهی صعود کند اما این تجربه با استعفای کاپیتان، سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون فوتبال به پایان رسید.

با این حال کی‌روش معتقد است که تیمش زنگ تفریح حریفان در این مسابقات نخواهد بود و هواداران با وجود یک سرمربی با تجربه و نامدار امیدوارند این بار جام‌جهانی شادتری را تجربه کنند.

برنامه تدارکاتی ایران برای رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل:

12 می: سفر به اتریش برای برگزاری اردوی تدارکاتی

18 می: دیدار دوستانه مقابل بلاروس

26 می: دیدار دوستانه مقابل مونته‌نگرو

30 می: دیدار دوستامه مقابل آنگولا

4 ژوئن: سفر به برزیل

8 ژوئن: دیدار دوستانه پشت درهای بسته مقابل ترینیداد و توباگو

کمپ اردوی تیم ملی:

ایران با وجود مخالفت‌ها ترجیح داد که از سفر بی‌مورد با هواپیما پرهیز کند و در هتل محل اقامت خود سائوپائولو بماند. آنها برای حضور در مسابقات جام‌جهانی در زمین خواکیم گراوا تمرین خواهند کرد که زمین تمرینی تیم کورینتیانس، یکی از معروف‌ترین تیم‌های حاضر در فوتبال برزیل است.

مسابقات ایران در مرحله گروهی:

16 ژوئن: مقابل نیجریه در کوریتیبا

21 ژوئن: مقابل آرژانتین در بلوهوریزنته

25 ژوئن: مقابل بوسنی و هرزگوین در سالوادور

چشم‌انداز ایران:

امیر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال در شبکه 3 تلویزیون:

آماده سازی ایران برای رقابتی‌های جام‌جهنی به شدت تحت تأثیر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی قرار گرفت. من فکر می‌کنم کی‌روش با در نظر گرفتن منابعی که در اختیارش قرار گرفته که به گرد امکاناتی که قبلا در این سطح از بازی‌ها داشت، هم نمی‌رسد، کارش را فوق‌العاده انجام داده است. انتظار دارم که ایران به شیوه کاتاناچیو ایتالیا بازی کند: به رقیبش اجازه دهد که توپ را در اختیار داشته باشد و در نیمه زمین خودش بماند، تلاش کند تا سخت دفاع کند و روی ضدحملات تمرکز داشته باشد. مردم می‌خواهند عملکردی شجاعانه و بدون ناامیدی ببینند.

بیژن ذوالفقار نسب، کمک مربی تیم ملی ایران در جام‌جهانی 1998 فرانسه:

بازی اول ما مقابل نیجریه مهم است و عملکرد ما مقابل آرژانتین برای تشکیل ساختار تیم حیاتی است. تیمی که ما در جام‌جهانی 1998 داشتیم، از لحاظ تکنیکی، فیزیکی و شخصیتی بهتر بود اما این بار بدون دیدار دوستانه قابل توجهی، ایران باید از کوه بلندی بالا برود. کی‌روش از سیستم محافظه‌کارانه 4-5-1 استفاده می‌کند و این مهم‌ترین دلیل گل‌های زده کم ایران است. تیموریان و دژاگه رهبران تکنیکی و شخصیتی تیم در زمین خواهند بود.

مهدی مهدوی کیا، بازیکن سابق تیم ملی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 1998 فرانسه و 2006 آلمان:

همه ما انتظار داشتیم که راهی برزیل شویم اما باید صادقانه گفت که کی‌روش کار بزرگی در سه دیدار مقدماتی حساس برای ایران انجام داد. او مرد روزهای سخت است. تلاش برای مهار سیل مهاجمان آرژانتین یک کار سخت برای تیم ملی است اما بازیکنان تیم ملی ایران باید متحد باشند. حداقل روی کاغذ کیلومترها فاصله با رقیبانمان داریم اما هیچ کس نمی‌داند در جام‌جهانی چه اتفاقاتی خواهد افتاد، مثل اتفاقی که در جام‌جهانی 2002 برای سنگال افتاد. همه امیدوارند ایران بتواند از اعتبار فوتبال ایران در جام‌جهانی دفاع کند.

پروفایل سرمربی:

کارلوس کی‌روش (پرتغال)

61 ساله، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از آوریل 2011

کی‌روش چگونه سرمربی ایران شد؟

ایران نتوانست به رقابت‌های جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی راه یابد و تیم ملی پرتغال هم روزهای خوشی را در این رقابت‌ها نداشت. ایران به دنبال یک سرمربی شناخته شده بود؛ به همین دلیل پس از افشین قطبی قراردادی دو سال و نیمه با کی‌روش امضا کرد.

موفقیت‌های قبلی به عنوان مربی:

دو بار تیم زیر 20 سال پرتغال را به قهرمانی جهان رساند و آفریقای جنوبی را راهی جام‌جهانی 2002 کرد. با تیم اسپورتینگ لیسبون قهرمان لیگ پرتغال شد و به عنوان یک کمک مربی در منچستریونایتد توانست سه بار قهرمانی لیگ برتر، یک بار قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی لیگ کاپ و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان 2008 را به دست آورد.

ناکامی‌های گذشته به عنوان مربی:

اولین حضور او در تیم ملی پرتغال با ناکامی در رسیدن به رقابت‌های یورو 92 و جام‌جهانی 1994 همراه بود. بزرگترین شکست وی در رئال مادرید بود که نتوانست از ستاره‌هایش بهترین استفاده را ببرد.

موفقیت‌ها به عنوان بازیکن:

محدود است. او تنها چند سال در شهر محل تولدش در موزامبیک بازی کرد.

تجربه در جام‌جهانی:

به عنوان سرمربی تیم ملی پرتغال در جام‌جهانی 2010 که تیمش در مرحله یک‌هشتم نهایی توسط قهرمان آن دوره رقابت‌ها، یعنی اسپانیا حذف شد.

رابطه با رسانه‌ها:

شخص کاریزماتیکی نیست.

روابط با مردم:

با احترام حرفه‌ای شروع شد اما مشت گره‌ کرده‌اش در واکنش به همتایش در کره‌جنوبی پس از پیروزی ایران مقابل این تیم و راهیابی به جام‌جهانی، او را در قلب بسیاری از مردم ایران ماندگار کرد.

شیوه مدیریت/مربیگری:

یک شطرنج‌باز باهوش که برنامه بازی‌اش را انتخاب می‌کند. وی با سیستم محافظه کارانه 4-2-3-1 در برزیل حاضر خواهد شد.

دستیاران قابل توجه:

اوچیانو دا کروز، بازیکن سابق تیم ملی پرتغال دستیار وی بوده است.

پس از جام‌جهانی:

رسما اعلام نشده اما احتمال می‌رود پس از مسابقات ایران را ترک کند.

ترکیب تیم ملی ایران برای رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل:

دروازه‌بانان:

رحمان احمدی: (10 بازی ملی، بدون گل زده)؛ سپاهان، 33 ساله

دروازه‌بانی که خیلی کم قدرش را دانسته‌اند؛ کسی که مقابل کره‌جنوبی دوبار توپ را بسیار خوب مهار کرد تا راهیابی ایران به رقابت‌های جام‌جهانی را تضمین کند. شاید تجربه اروپایی او نسبت به داوری کم باشد اما با شجاعت و ذکاوتش این کمبود را جبران خواهد کرد.

دنیل داوری: (3 بازی ملی، بدون گل زده)؛ اینتراخت برانشوایگ، 26 ساله

وی از پدری ایرانی و مادری لهستانی در آلمان متولد شد و اولین بازی ملی‌اش را برای ایران در ماه نوامبر انجام داد. از آنجایی که داوری خیلی کم به زبان فارسی احاطه دارد، ارتباط با هم‌تیمی‌هایش یکی از مشکلات او است.عدم هماهنگی ممکن است باعث شود جایش را در ترکیب اصلی تیم ملی از دست بدهد.

حامد لک: (2 بازی ملی، بدون گل زده)؛ تراکتورسازی، 23 ساله

تنومند و شجاع است اما به تجربه بیشتری در این سطح نیاز دارد. گفته می‌شد که اگر بیشتر روی تمریناتش تمرکز کند و خودش را از مسائل خارج از زمین دور نگه دارد، آینده روشنی در انتظار او خواهد بود.

مدافعان:

هاشم بیک‌زاده: (12 بازی ملی، بدون گل زده)؛ استقلال، 30 ساله

انتخاب غافلگیر کننده کی‌روش در سه بازی آخر رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی که فوق‌العاده بازی کرد. مرکز شوخی‌های رسانه‌ای در خصوص چگونگی رویارویی وی و لیونل مسی در جام‌جهانی. وی با دو پایش بازی می‌کند و توانایی بازی در هر دو جناح را دارد.

مهرداد بیت‌آشور: (4 بازی ملی، بدون گل زده)؛ ونکوور وایتکپس، 27 ساله

مدافع راستی که در سن خوزه کالیفرنیا به دنیا آمد و به نام استیون او را می‌شناسند. تیم ملی آمریکا دو بار او را دعوت کرد اما پس از اینکه نتوانست در هیچ مسابقه‌ای برای این تیم به میدان برود، دعوت تیم ملی فوتبال ایران را پذیرفت.

احسان حاج‌صفی: (58 بازی ملی، یک گل زده)؛ سپاهان، 24 ساله

چپ پای باتجربه که تعادل خوب، تغییر سرعت فریبنده و توانایی خوبی در پشت سر گذاشتن مدافعان حریف دارد. کاپیتان سابق سپاهان، روی ضربات ایستگاهی خطرناک ظاهر می‌شود و پرتاب‌های بلندی دارد.

خسرو حیدری: (47 بازی ملی، بدون گل زده)؛ استقلال، 30 ساله

وی در دفاع راست بازی می‌کند و در مواقع لزوم در خط هافبک نیز به میدان می‌رود. وی در این فصل به مصدومیت همسترینگ دچار شد که می‌توانست حضور او در ترکیب اصلی را به خطر بیندازد. وی تجربه زیادی دارد و برای 6 تیم باشگاهی در ایران بازی کرده است.

جلال حسینی: (81 بازی ملی، 6 گل زده)؛ پرسپولیس، 32 ساله

هرچند او یک مدافع میانی است که بار فیزیکی بازی را بر دوش دارد و در بازی هوایی نیز عالی است که باعث می‌شود در ضربات ایستگاهی یک تهدید به شمار آید. وی در تکل زنی فوق‌العاده است که باعث شده در سال‌های اخیر در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

پژمان منتظری: (19 بازی ملی، بدون گل زده)، ام صلال، 30 ساله

مدافع میانی که خیلی خوب بازی خوانی می‌کند و به نظر می‌رسد با وجود شرایط اخیرش  بتواند جای هادی عقیلی را که کی‌روش مانع از حضور او در تیم ملی شده، پر کند. وی همچنین می‌تواند در سمت راست دفاع بازی کند.

مهرداد پولادی: (16 بازی ملی، بدون گل زده)، پرسپولیس، 27 ساله

مدافع چپی که به دلیل مصدومیت حدود یک سال از میادین دور بود. وی اط لحاظ دفاعی بسیار محکم است اما به اندازه کافی خلاقیت ندارد تا در حمله شرکت کند. وی در سال 2012 مجبور شد پس از اینکه در یک مسابقه لیگ در شیشه‌ای را شکست، از ناحیه انگشت تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

امیرحسین صادقی: (14 بازی ملی، یک گل زده)؛ استقلال، 32 ساله

مدافع چپ پایی که عملکرد وی در سه مسابقه آخر مرحله مقدماتی یکی از بخش‌های مهم عملکرد خط دفاع ایران  بود. در صورتی که حیدری نتواند بر مصدومیتش غلبه کند، به احتمال زیاد در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

هافبک‌ها:

اشکان دژاگه: (11 بازی ملی، 4 گل زده)؛ فولام، 27 ساله

او با اختلاف بهترین بازیکن ایران در سال‌های اخیر است. استعداد و توانایی بدنی بازیکن جوان و بین‌المللی آلمان برای تیم ملی کشورش در بهترین شرایط خواهد بود تا این تیم بتواند شانسی داشته باشد. وی در تهران متولد شد اما وقتی کودک بود به آلمان مهاجرت کرد.

قاسم حدادی‌فر: (16 بازی ملی، بدون گل زده)؛ ذوب‌آهن، 30 ساله

چپ پای ماهری که پشتیبان خوبی برای هافبک میانی است. او به همراه برادرش علیرضا، بازی در سطح باشگاهی را ادامه می‌دهد. وی در دیدار دوستانه مقابل ارمنستان در سال 2010 اولین بازی ملی خود را انجام داد.

رضا حقیقی: (6 بازی ملی، بدون گل زده)؛ پرسپولیس، 25 ساله

هافبک میانی که به همراه صادقیان، هم‌تیمی‌اش در پرسپولیس در مرکز حواشی اخیر بود. وی مدعی شد که پیشنهاد دیناموکیف اوکراین را رد کرده تا در ایران بماند.

علیرضا جهانبخش: (4 بازی ملی، یک گل زده)؛ نایمخن، 20 ساله

هافبکی مطمئن که تجربیات اروپایی ارزشمندی در لیگ هلند کسب کرده است. وی از لحاظ تکنیکی خوب است و غریزه گلزنی فوق‌العاده‌ای دارد. خداحافظی مجتبی جباری شانس او را برای حضور در تیم ملی افزایش داد.

محمدرضا خلعتبری: (57 بازی ملی، 6 گل زده)، پرسپولیس، 30 گل زده

بازیکن ریزنقش و تکنیکی هجومی که خودش را به عنوان یک بازیکن تعویضی در دقایق پایانی مسابقه اثبات کرده است. وی یک بار از سوی دیگو ماراددونا در زمان کوتاه حضورش به عنوان سرمربی الوصل امارات به این تیم دعوت شد.

جواد نکونام: (136 بازی ملی، 6 گل زده)؛ الکویت، 33 ساله

گلزن باانگیزه‌ای که با وجود شرایط متفاوتش در سطح باشگاهی در ماه‌های اخیر می‌تواند گل‌های حساسی برای تیمش به ثمر برساند. تجربه بازی‌های اروپایی بازیکن سابق اوساسونا برای تیمی که در میدان‌های بزرگ تجربه زیادی ندارد، حیاتی است.

پیام صادقیان: (5 بازی ملی، بدون گل زده)؛ پرسپولیس، 22 ساله

بازیکنی که حاشیه‌های زیادی در داخل و خارج از زمین مسابقه داشته است. وی در سال 2010 به همراه ذوب‌آهن، تیم سابقش در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد.

آندرانیک تیموریان: (77 بازی ملی، 8 گل زده)؛ استقلال، 31 ساله

دونده قدرتمند و جنگنده که خستگی‌ناپذیر و مصمم است. وی تجربه حضور در انگلیس با تیم بولتون واندررز را دارد و از جامعه ارمنی‌های ایران است که تاریخچه فوتبالی غنی دارند.

مهاجمان:

کریم انصاری‌فرد: (39 بازی ملی، 9 گل زده)، تراکتورسازی، 24 ساله

مهاجم با استعدادی که رکورد خوبی در گلزنی در سطح باشگاهی داشته؛ هرچند هنوز نتوانسته این رکورد را در سطح ملی تکرار کند. او اولین بازی ملی خود را در سن 19 سالگی انجام داد و گل پیروزی ‌بخش ایران در دیدار دوستانه مقابل ایسلند را به ثمر رساند.

سردار آزمون: (هیچ بازی ملی، بدون گل زده)، روبین کازان، 19 ساله

وی هرگز در لیگ ایران بازی نکرده است اما فصل فوق‌العاده‌ای را در روسیه پشت سر گذاشت و توجه بسیاری از تیم‌های اروپایی و بالاتر از همه آرسنال را به خود جلب کرد.

رضا قوچان‌نژاد: (11 بازی ملی، 9 گل زده)، چارلتون، 26 ساله

وی زمانی که کودک بود، به هلند مهاجرت کرد و در تیم ملی جوانان این کشور بازی کرد. سپس به کشور محل تولدش روی آورد. وی با وجود اتفاقات ناخوشایند اخیر در سطح باشگاهی و عدم حضور در ترکیب ثابت تیمش، در سطح ملی یک شکارچی است.

مسعود شجاعی: (52 بازی ملی، 5 گل زده)، لاس‌پالماس، 30 ساله

عدم ثبات وضعیت وی در تیم ملی، منتقدان وی را به صدا در آورده است اما او پس از مصدومیت پا که به مدت تقریبا یک سال او را از میادین دور نگه داشت، در جزایر قناری روزهای خوشی را سپری کرد.

همچنین می‌توان از این بازیکنان نام برد:

مهرداد جماعتی: 24 ساله، یک بازی ملی، بدون گل زده، فولاد خوزستان

حسین ماهینی: 27 ساله، 21 بازی ملی، بدون گل زده، پرسپولیس

یعقوب کریمی: 22 ساله، 7 بازی ملی، 4 گل زده، سپاهان

علی کریمی: 35 ساله، 128 بازی ملی، 37 گل زده، تراکتورسازی تبریز

رضا نوروزی: 31 ساله، 6 بازی ملی، بدون گل زده، نفت تهران

مهدی شریفی: 21 سالهف بدون بازی ملی، بدون گل زده، سپاهان

بازیکنانی که حضوری در ترکیب تیم ملی را از دست دادند:

روابط وخیم بین کارلوس کی‌روش و چندین بازیکن به معنای این است که مهدی رحمتی و هادی عقیلی جایی در ترکیب تیم ملی برای رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل ندارند. مجتبی جباری، هافبک هجومی نیز اعلام کرد که از بازی‌های ملی خداحافظی کرده است.

تاکتیک‌ها:

کی‌روش امیدوار است که کارش را از یک پایگاه دفاعی منسجم شروع کند

ایران که در 8 مسابقه پایانی خود در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی تنها دو گل دریافت کرده است، امیدوار است که خط دفاعی‌اش در برزیل نیز عملکردی منسجم داشته باشد. جلال حسینی، مدافع میانی تیم ملی ایران و پژمان منتظری زوج خوبی با هم تشکیل می‌دهند که منتظری می‌تواند در سمت راست دفاع بازی کند و در صورتی که لازم باشد امیرحسین صادقی در قلب خط دفاعی به کار گرفته شود.

خسرو حیدری که با مصدومیت روبرو است معمولا انتخاب اصلی در سمت راست خط دفاعی است اما تمایل وی به حضور در حملات تیم می‌تواند شمشیری دولبه مقابل تیم‌هایی مثل آرژانتین و نیجریه باشد. یک مسئله بغرنج در دفاع چپ این است که چه کسی می‌تواند در دیدار ایران و آرژانتین مقابل لیونل مسی بیشتر دوام آورد. ممکن است کی‌روش به استفاده از هاشم بیک‌زاده بیشتر از احسان حاج صفی که روحیه‌ای هجومی دارد و مهرداد پولادی تدافی تأکید داشته باشد.

سوال بزرگ این است که پس از کناره‌گیری دور از انتظار مهدی رحمتی، چه کسی‌ می‌تواند درون دروازه تیم ملی ایران قرار بگیرد؟ آیا سرمربی پرتغالی از دروازه‌بانی که در لیگ داخلی فوق‌العاده کار کرد اما از بین‌المللی کم تجربه است، استفاده می‌کند یا دنیل داوری که در تیم‌های اروپایی بازی کرده و چند عملکرد فوق‌العاده در بوندس‌لیگا داشته، را درون دروازه قرار می‌دهد.

جواد نکونام و آندرانیک تیموریان دونده می‌توانند کنترل میانه میدان ایران را در دست بگیرند و مسعود شجاعی و اشکان دژاگه جلوی آنها بازی خواهند کرد. به نظر می‌رسد علیرضا جهانبخش جانشین خوبی برای مجتبی جباری باشد؛ در حالی که رضا قوچان‌نژاد به عنوان تنها مهاجم ایران در نوک حمله می‌ایستد.

نقشه دوم (پلن B)

گزینه‌های  تاکتیکی کی‌روش شاید تنها تغییراتی روی سیستم اولیه 4-4-1-1 با بازیکنانی باشد که جای بازیکنان مصدوم در تیم را پر می‌کنند. محتمل‌تر از همه این خواهد بود که چهار بازیکن خط دفاعی جای خالی خسرو حیدری را پر کنند. امکان دارد که محمدرضا خلعتبری به ترکیب اصلی اضافه شود. کریم انصاری‌فرد تعویض مفیدی برای قوچان‌نژاد خواهد بود.

 

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه تیمی قهرمان جام بیستم خواهد شد؟
    چه تیم هایی از گروه Aجام جهانی صعود میکنند؟
    چه تیم هایی از گروه Bجام جهانی صعود میکنند؟
    آقای گل جام جهانی؟
    شما طرفدار کدام تیم های خارجی در جام بیستم هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 109
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 168
  • بازدید سال : 251
  • بازدید کلی : 3,819
  • کدهای اختصاصی
    img src="http://www5.varzesh3.com/files/ads/00901348.gif" border="0" height="80" width="257">