loading...
جام جهانی 2014
اس.علی بازدید : 4 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (0)

 

شنبه ۱۰ خرداد تیم ملی فوتبال ژاپن

تیم ملی فوتبال ژاپن

 

ژاپن (Japan)

سرمربی: آلبرتو زاکرونی

ستاره احتمالی: کیسوکه هوندا

کاپیتان: ماکوتو هاسبه

رنکینگ در فیفا: 47

حضور در جام جهانی: 4 بار (آخرین 2010)

بهترین عنوان: یک‌ هشتم‌ نهایی

بیشترین بازی ملی: یاسوهیتو اندو (141)

بهترین گلزن ملی: کونیشیگه کاماموتو (80)

شعار تیم در جام جهانی: سامورایی! زمان جنگ فرارسیده است

همگروه‌های ژاپن در جام جهانی برزیل: کلمبیا، ساحل عاج و یونان در گروه C

 

آشنایی کلی با کشور ژاپن

کشوری است در اقیانوس آرام واقع در آسیای شمال شرقی که یکی از قدرت‌های اصلی جهان به شمار می‌رود و سومین اقتصاد بزرگ جهان را از نظر تولید ناخالص داخلی در اختیار دارد. این کشور پادشاهی است و بر مبنای قانون اساسی اداره می‌شود.
ژاپن کاملا محصور در آب است که از طریق مرز آبی با کشورهای چین، کره جنوبی،‌ کره شمالی و روسیه هم مرز است. وسعت این کشور در پایان جنگ جهانی دوم به میزان فعلی رسید. ژاپن با جمعیتی در حدود 128 میلیون نفر دهمین کشور پرجمعیت جهان به حساب می‌آید. توکیو پایتخت این کشور با 35 میلیون جمعیت یکی از بزرگترین و گران‌ترین پایتخت‌های جهان به حساب می‌آید.

مردم این کشور که ژاپن را نیکون کوکو خطاب می‌کنند که به معنای خاستگاه خورشید است. در حقیقت ژاپن شرقی‌ترین کشور جهان بدون در نظر گرفتن خاک قطب به حساب می‌آید. باستان‌شناسان سکونت انسان در این سرزمین را به دوران پسا پارینه ‌سنگی می‌دانند. این کشور، کوهستانی است و بیشتر جزایر آن آتشفشانی و زلزله‌خیز است. طبق آمار سالانه 1500 زمین‌لرزه در ژاپن رخ می‌دهد. ژاپن به سرزمین آفتاب یا سرزمین آفتاب تابان هم مشهور است.

فوتبال ژاپن

تیم ملی فوتبال ژاپن در 4 دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا قهرمان شده و از این حیث در این قاره رکوردار به حساب می‌آید. ژاپن همچنین 5 بار موفق شده راهی جام جهانی شود و دو بار هم در سال‌های 2002 و 2010 به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده است. این تیم همچنین در جام کنفدراسیون‌های سال 2001 نائب قهرمان شد و مدال برنز المپیک 1968 مکزیکوسیتی را در اختیار داشت.

تاسیس جی‌لیگ در سال 1993 باعث شد تا فوتبال در این کشور از حالت آماتور به صورت حرفه‌ای دربیاید. تیم ملی فوتبال ژاپن تنها تیم غیرآمریکای است که دو بار در سال‌های 1999 و 2011 به کوپا آمریکا دعوت شده است. نخستین بازی تیم ملی ژاپن در سال 1917 مقابل چین رقم خورد و بهترین پیروزی این کشور برد 15 بر صفر در سال 1967 مقابل فیلیپین بوده است. بدترین شکست ژاپن هم باخت 15 بر دو مقابل فیلیپین در سال 1917 رقم خورده است.

تیم ملی ژاپن اگرچه به نسبت مدعیان قهرمانی در جام جهانی چندان قوی به نظر نمی رسد، اما به عنوان یکی از قویترین تیم های آسیا پا به عرصه این رقابت ها نهاده است و از امید های آسیا برای دفاع از حیثیت فوتبال این قاره پهناور به حساب می آید.

ژاپن از جمله تیم هایی است که به تاریخچه فوتبال خود قبل از بیست سال اخیر نمی تواند افتخار کند، این تیم تا قبل از جام جهانی 98 حتی یک بار هم به جام جهانی راه نیافته است.

البته فوتبال ژاپن طی دو دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و از سال 98 به بعد در همه دوره ها به جام جهانی صعود کرده است و در سال های 2002 و 2010 بازی های امیدوار کننده ای هم به نمایش گذاشته است.

بسیاری از کارشناسان فوتبال ژاپن یکی از دلایل رشد فوتبال کشورشان را مدیون کارتون معروف «فوتبالیست ها» می دانند که در دهه 90 میلادی کودکان و نوجوانان ژاپنی را مجذوب خود و ورزش فوتبال کرد. گفتنی است این کارتون در ایران هم پخش شد و طرفداران زیاد هم به خود جلب کرد.

 

صعود به جام جهانی 2014

در آسیا برای مقدماتی جام جهانی دو مرحله حذفی، دو مرحله گروهی و همچنین یک مرحله پلی آف تعیین شده است، که ژاپن از شرکت در دو مرحله اول معاف شده و مستقیما به مرحله سوم راه یافت، در این مرحله در گروه خود با کسب 10 امتیاز و 6 امتیاز کمتر نسبت به تیم اول یعنی ازبکستان به مرحله چهارم که به نوعی مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی در آسیا محسوب می شود صعود کرد، در این مرحله هم با کسب 17 امتیاز، مقتدرانه اول شد و به عنوان اولین کشور بعد از برزیل میزبان؛ به جام جهانی 2014 راه یافت. ژاپن با 105.8 میلیون یورو بیستمین تیم با ارزش جام جهانی است.

 

تاریخچه حضور ژاپن در جام جهانی

اولین حضور ژاپن در جام جهانی به سال 1998 برزیل بر می گردد، که البته در این تورنمنت با توجه به بی تجربگی بازیکنانش نمایش جالبی از خود نشان نداد. ژاپن که با آرژانتین، کرواسی و جامائیکا هم گروه بود در هر سه بازی مرحله گروهی مغلوب حریفان خود شد و بدون کسب امتیاز از دور مسابقات خارج شد.

سال 2002، ژاپن به همراه کره جنوبی میزبان جام جهانی بودند، در این دوره ژاپن به مراتب بسیار بهتر از دوره قبل ظاهر شد و در مرحله گروهی برابر روسیه و تونس به ترتیب یک بر صفر و دو بر صفر پیروز شد، با بلژیک هم 2-2 مساوی کرد و نهایتا با 7 امتیاز به عنوان تیم اول به مرحله حذفی رفت، اما در این مرحله مقابل یکی از پدیده های جام جهانی به نام ترکیه نتوانست به پیروزی دست پیدا کند و با شکست یک بر صفر برابر این تیم از گردونه مسابقات کنار رفت.

برای سومین بار ژاپن در سال 2006 در آلمان پا به میادین جام جهانی نهاد و با برزیل، استرالیا و کرواسی هم گروه شد. که البته در این مسابقات نتوانست مثل دوره قبل موفق عمل کند و همچون دیگر هم قاره ای های خود نتایج ضعیفی کسب کرد. به استرالیا و برزیل به ترتیب 3-1 و 4-1 باخت و فقط توانست برابر کرواسی به تساوی 0-0 دست یابد و سرانجام با همان یک امتیاز با جام جهانی 2006 وداع کرد.

چهارمین تجربه ژاپن در جام جهانی، 2010 آفریقای جنوبی بود که با هلند، دانمارک و کامرون هم گروه شد، دانمارک و کامرون را برد و به هلند یک بر صفر باخت و در مجموع با 6 امتیاز و به عنوان تیم دوم به یک شانزدهم راه یافت در این مرحله هم با بدشانسی و در ضربات پنالتی 5 بر 3 مغلوب شد و برای دومین بار از رسیدن به دور یک هشتم نهایی جام جهانی ناکام ماند.

 

سرمربی و کاپیتان ژاپن

سرمربی: آلبرتو زاکرونی (Alberto Zaccheroni)

آلبرتو زاکرونی متولد اول آوریل ۱۹۵۳ در ایتالیا بازیکن و مربی فوتبال اهل ایتالیا است. او تا کنون در تیم‌هایی همچون ونتزیا و بولونیا و اودینزه و همچنین میلان و لاتزیو و اینتر میلان و تورینو و یوونتوس و ژاپن مربیگری کرده‌است.

نکته جالب در مورد او این است که گرچه مربی چندان بزرگی محسوب نمی‌شود اما در تیمهای بسیار مطرحی مربیگری کرده‌است. از جمله مربیگری در هر سه باشگاه مطرح ایتالیا یعنی میلان و اینتر میلان و یوونتوس و همچنین در لاتزیو در دوران اوج قدرت این تیم مربیگری کرده‌است و تقریباً در تمام این تیمها نتایج ضعیف و نه چندان راضی کننده‌ای گرفته‌است. از جمله نتایج او کسب عنوان هفتمی سری آ با یوونتوس در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ و کسب عنوان ششمی با لاتزیو درفصل ۲۰۰۱-۲۰۰۲ است درحالی که ۲ سال قبل از این لاتزیو قهرمان ایتالیا بود، او همچنین در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ اینتر را به مقام چهارمی سری آ رساند.

زاکرونی 2 فصل بدون تیم بود تا اینکه در 7 سپتامبر 2006 رسما جایگزین جیانی دی بیازی در تیم فوتبال تورینو شد و با این که شروع خوبی داشت ولی نتوانست تیم را بالای جدول بیاورد و چند شکست متوالی منجر به اخراج ولی شد و دوباره بیازی جای او را گرفت.

در تاریخ 29 ژانویه 2010 او به جای چیرو فرارا به عنوان سرمربی باشگاه یوونتوس منصوب شد.

در 30 آگوست 2010 زاکرونی سرمربی گری تیم ملی فوتبال ژاپن را پذیرفت، مشکل ویزا باعث شد که زاکرونی نتواند در دو دیدار تیم ژاپن در مقابل پاراگوئه و گواتمالا تیم را همراهی کند و برای اولین بار حضور بر روی نیمکت مربی توانست تیم فوتبال آرژانتین را با نتیجه 1-0 شکست دهد. او همچنین توانست تیم فوتبال ژاپن را در مسابقات جام ملت های آسیا در قطر به مقام قهرمانی برساند. زاکرونی تیم ژاپن را به عنوان تیم اول در گروهش به جام جهانی 2014 برزیل رساند.

 

کاپیتان: ماکوتو هاسبه (Makoto Hasebe)

هاسبه هافبک تیم ملی ژاپن متولد 1984 با 77 بازی ملی در باشگاه نورنبرگ آلمان بازی می‌کند.

 

بازیکنان تیم فوتبال ژاپن

دروازه‌بان‌ها: ایجی کاواشیما، شوساکو نیشیکاوا، شوئیچی گوندا

مدافعان: یوتو ناگاتومو، یاسویوکی کونو، مایا یوشیدا، آتسوتو اوچیدا، هیروکی ساکای، گوتوکو ساکای، ماساتو موریشیجی، ماساهیکو اینوها

هافبک‌ها: کیسوکه هوندا، شینجی کاگاوا، ماکوتو هاسبه، یاسوهیتو اندو، شینجی اوکازاکی، توشیهیرو آئویاما، هیروشی کیوتاکه، هوتارو یاماگوچی، مانابو سایتو

مهاجمان: یوئیچیری کاکیتانی، یویا اوساکو، یوشیرو اوکوبو

 

برنامه بازیهای ژاپن در گروه C جام جهانی 2014 برزیل

یکشنبه 25 خرداد 93 (15 ژوئن):

ساحل عاج - ژاپن (رسیف - ورزشگاه پرنامبوکو) :: (ساعت 05:30 بامداد)

جمعه 30 خرداد (20 ژوئن):

ژاپن - یونان (ناتال - ورزشگاه داس دوناس) :: (ساعت 02:30 بامداد)

چهارشنبه 4 تیر 93 (25 ژوئن):

کلمبیا - ژاپن (کوییابا - ورزشگاه پانتانال) :: (ساعت 00:30 بامداد)

 

پرچم کشور ژاپن لباس اول تیم ملی فوتبال ژاپن لباس دوم تیم ملی فوتبال ژاپن
پرچم کشور ژاپن لباس اول تیم ملی فوتبال ژاپن لباس دوم تیم ملی فوتبال ژاپن

 

پوستر تیم ملی ژاپن:

سایت ورزش 11 - پوستر تیم ملی فوتبال ژاپن در جام جهانی 2014 برزیل

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه تیمی قهرمان جام بیستم خواهد شد؟
    چه تیم هایی از گروه Aجام جهانی صعود میکنند؟
    چه تیم هایی از گروه Bجام جهانی صعود میکنند؟
    آقای گل جام جهانی؟
    شما طرفدار کدام تیم های خارجی در جام بیستم هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 122
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 125
  • بازدید ماه : 181
  • بازدید سال : 264
  • بازدید کلی : 3,832
  • کدهای اختصاصی
    img src="http://www5.varzesh3.com/files/ads/00901348.gif" border="0" height="80" width="257">