loading...
جام جهانی 2014
اس.علی بازدید : 11 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

 

۴۳

مهاجم شماره 10 تیم ملی برزیل بهترین بازیکن دیدار افتتاحیه شد.

 

نیمار مهاجم 22 ساله‌ی تیم ملی برزیل که 2 گل برابر کرواسی به ثمر رساند به‌عنوان بهترین بازیکن دیدار افتتاحیه انتخاب شد.

نیمار پس از پایان مسابقه و انتخاب به عنوان برترین بازیکن زمین گفت: فکر نمی کردم اولین بازی ام در جام جهانی به این خوبی شود. بی اندازه خوشحال هستم. البته قبل از مسابقه تصور می کردم که به پیروزی برسیم. خوشحالم که هم تیمم به پیروزی رسید و هم اینکه توانستم دو گل به ثمر برسانم. می خواهم این خوشحالی را با همه مردم برزیل تقسیم کنم.

این مهاجم جوان در دقایق 29 و 71 برای برزیل گلزنی کرد. اسکار نیز دقیقه 90+1 گل سوم را به ثمر رساند.

 

اس.علی بازدید : 6 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

 

۳۷

نشست خبری سرمربی دو تیم برزیل و کرواسی به محلی برای انتقاد کواچ از نیشیمورای آسیایی و همچنین پاسخ اسکولاری، صحبت‌های سرمربی کرواسی تبدیل شد.

 

نشست خبری سرمربی دو تیم برزیل و کرواسی به محلی برای انتقاد کواچ از نیشیمورای آسیایی و همچنین پاسخ اسکولاری، صحبت‌های سرمربی کرواسی تبدیل شد.

به گزارش ایسنا پس از انتقاد شدید نیکو کواچ از داوری بازی برزیل مقابل کرواسی و دو بار استفاده او از کلمه مضحک یکی از خبرنگاران برزیل از اسکولاری خواست که به حرف‌های کواچ واکنش نشان دهد که اسکولاری هم با خنده‌ای جالب گفت: ما 5 بار قهرمان جهان بوده‌ایم. ما پله، رونالدو، ریوالدو، نیمار و... را داشته‌ و داریم.

البته به غیر از این مسئله یکی از موضوعات دیگری که مورد انتقاد خبرنگاران برزیلی قرار گرفت نمایش اسکار بود. آن‌ها دو بار از اسکولاری درباره اسکار پرسیدند که او هم به شدت از بازیکن جوان تیمش حمایت کرد.

از نشست خبری سرمربیان دو تیم استقبال چشمگیری شده بود اما به دلیل کمبود صندلی تنها رسانه‌هایی که از سوی فیفا مجوز دریافت کرده بودند، توانستند در نشست خبری شرکت کنند.

نشست خبری امروز به صورت همزمان به سه زبان انگلیسی، پرتغالی و کروات ترجمه شد. اما بیشتر خبرنگاران سوال‌های خود را به انگلیسی از سرمربیان دو تیم پرسیدند. جالب اینکه اسکولاری و کواچ پس از شنیدن سوال‌ها به زبان انگلیسی ترجیح می‌دادند به زبان مادری خود پاسخ سوال انگلیسی خبرنگاران را بدهند.

اس.علی بازدید : 6 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

کواچ: اتفاقات دیدار افتتاحیه شرم آور بود

سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی پس از شکست تیمش در دیدار افتتاحیه جام جهانی 2014 برابر برزیل گفت: اتفاقات این دیدار شرم آور بود.

نیکو کواچ در نشست خبری پس از دیدار با برزیل که با شکست 3 بر یک تیمش همراه شد اظهار کرد: واقعا برای اتفاقاتی که در دیدار افتتاحیه رخ داد باید تاسف خورد.

وی افزود: نمایش بسیار خوبی داشتیم ولی داور و اتفاقاتی که وی مسبب بود، اجازه نداد تا ما امتیازی در این دیدار کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی با عصبانیت و ضمن انتقاد از نحوه قضاوت نیشی مورا داور ژاپنی، عنوان کرد: اگر آن صحنه پنالتی بود بهتر است فوتبال را تعطیل کنید تا در ادامه جام جهانی بسکتبال بازی کنیم.

وی همچنین اطمینان داد که تیم ملی کرواسی در ادامه رقابت های جام جهانی به نتایج درخشانی دست پیدا خواهد کرد.

برزیل در حالی امروز دیدار افتتاحیه جام جهانی 2014 را مقابل کرواسی 3 بر یک پیروز شد که اشتباهات عجیب داور ژاپنی تاثیر فراوانی در پیروزی میزبان داشت.

در دیگر دیدار گروه نخست جام جهانی روز جمعه مکزیک و کامرون رقابت می کنند.

اس.علی بازدید : 6 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

اسکولاری: تصمیم‌های داور در نتیجه تاثیر نداشت

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل می‌گوید عملکرد داور ژاپنی بازی افتتاحیه جام جهانی تاثیری در نتیجه به دست آمده نداشته است.

لوئیز فیلیپه اسکولاری ابتدا درباره صحنه پنالتی که مورد سوال خبرنگاران بود گفت: میلیون‌ها نفر در سراسر جهان صحنه پنالتی را دیدند و داور هم یکی از آن‌ها بود. من هم فکر می‌کنم پنالتی درست بود.

وی ادامه داد: همه بازیکنان ما کامل بودند و توانستند بازی باخته را با برد عوض کنند.

اسکولاری درباره جو ورزشگاه گفت: فشاری که تماشاگران وارد می‌کنند فقط به حریفان نیست بلکه به تیم میزبان نیز فشار وارد می‌شود. البته باید بگویم که تماشاگران ما امروز خارق‌العاده بودند و جو فوق‌العاده‌ای را در ورزشگاه ایجاد کردند. امیدوارم تیم من در ادامه رقابت‌ها نیز عملکرد خوبی داشته باشد و هواداران همانند امروز به خوبی از تیم کشورشان حمایت کنند.

سرمربی برزیل در پاسخ به سوالی درباره اعتراض شدید کواچ به عملکرد تیم داوری گفت: من نمی‌توانم درباره این مسئله صحبت کنم و اساسا کار من نیست که عملکرد داوران را آنالیز کنم. نظر شخصی من این است که عملکرد داور تاثیری در نتیجه بازی نداشت.

وی درباره عملکرد فنی شاگردانش گفت:‌ما در این بازی کیفیت بالایی را از خودمان نشان دادیم. خیلی سخت است که تماشاگران شما در ورزشگاه باشند و انتظار پیروزی شما را داشته باشند اما گل برتری را تیم حریف به ثمر برساند و شما بخواهید مقابل هواداران خود به بازی برگردید. اما تیم من این کار را امروز به خوبی انجام داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل در مورد عملکرد اسکار که گل سوم سلسائو را در این بازی به ثمر رساند گفت: اسکار بازیکن خوب و کاملی است و در این دیدار نیز توانست کیفیت واقعی خودش را به نمایش بگذارد. البته باید از تماشاگران هم بار دیگر تشکر کنم که به ما کمک کردند که به بازی برگردیم. آنها فوق العاده بودند و جو عالی در ورزشگاه به وجود آورده بودند.

اسکولاری در پاسخ به این سوال که آیا در بازی بعدی تیمش به ترکیب دست خواهد زد، گفت:‌ما امروز در سطح جام جهانی بازی کردیم. بازی ما برابر کرواسی نسبت به سایر دیدارهای اول ما در ادوار مختلف جام جهانی خیلی خوب بود. تیم ما جوان است. بعد از گلی که دریافت کردیم به دلیل سن پایین فشار بسیار زیادی به تیم وارد شد. من از لحاظ فیزیکی و تاکتیکی باید از آنها راضی باشم. فکر نمی‌کنم برای بازی بعد مشکل خاصی داشته باشیم.

وی در باره کارت‌های زرد نیمار و گوستاو هم گفت: ما باید تمام تمرکزمان را بر پیروزی و صعود به دور بعد بگذاریم. با سه امتیاز بازی بعد می‌توانیم صعودمان را قطعی کنیم. برای رسیدن به هدف خود بازیکنان ما ممکن است مجبور به خطا شوند و کارت زرد دریافت کنند.

اس.علی بازدید : 6 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

پنالتی بحث برانگیز
برد برزیل در دیدار افتتاحیه

تیم ملی فوتبال برزیل دیدار افتتاحیه جام جهانی 2014 را درحالی با برتری 3 بر یک مقابل کرواسی به پایان رساند که داور ژاپنی این دیدار یک پنالتی بحث برانگیز را برای میزبان اعلام کرد.

دیدار افتتاحیه جام بیستم از دقایق ابتدایی امروز جمعه بین تیم های ملی برزیل و کرواسی از گروه نخست در حضور 62 هزار تماشاگر ورزشگاه کورینتیانس شهر سائوپائولو برگزار شد و در نهایت با برتری 3 بر یک سلسائو(لقب تیم ملی برزیل) به پایان رسید.

در دقیقه دهم این دیدار الویر اولیچ مهاجم کهنه کار کرواسی با حرکتی پابه توپ دنی آلوس را از پیش روی برداشت و توپ را ارسال کرد که مارسلو مدافع برزیل در عین ناباوری به اشتباه دروازه تیم خودی را گشود.

پس از این گل حملات همه جانبه برزیل آغاز شد تا در دقیقه 29 نیمار با ضربه ای زمینی از پشت محوطه جریمه کار را به تساوی بکشاند.

در ادامه بازیکنان برزیل حملات متعدد دیگری را طراحی کردند اما دفاع خوب کرواسی و واکنش های استیو پلتی کوشا اجازه گلزنی مجدد را با شاگردان اسکولاری نداد تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

برزیل این دیدار با ترکیب ژولیو سزار، داوید لوییس، تیاگو سیلوا(کاپیتان)، دنی آلوز، مارسلو، پائولینیو، گوستاوو، اسکار، نیمار، هالک و فرد آغاز کرد که در نیمه دوم هرنانس، برنارد و رامیرز به میدان آمدند.

در ترکیب کرواسی نیز استیو پلتی کوشا، سمی وراسلیکو، ایون پریسیچ، ودران کورلوکا، دژان لوورن، ایون راکیتیچ، یلاویچ، لوکا مودریچ، داریو سرنا(کاپیتان)، ماتیئو کواچییچ و الویر اولیچ کار را آغاز کردند و در ادامه نیز بروزوویچ و ربیچ فرصت به میدان آمدن را پیدا کردند.

دو تیم برخلاف نیمه نخست کار خود در 45 دقیقه دوم را با احتیاط آغاز کردند تا در زمان لازم به هدف خود دست یابند.

کرواسی سعی داشت با بهره بری از تجریه هافبک های مطرح خود سرعت بازی را گرفته و به حداقل امتیاز دست یابد و از سوی دیگر برزیلی ها که فشار زیادی را از سوی مردم کشور خود متحمل شده اند، فقط 3 امتیاز را می خواستند.

برزیل در این دیدار سعی داشت با جابه جایی متعدد هافبک ها و مدافعان خود خط دفاعی کرواسی را سردرگم کند اما در این مساله چندان موفق نبود و تیم تحت رهبری اسکولاری در این دیدار بیشتر امید خود را به حرکات نیمار معطوف کرده بود.

در دقیقه 71 این دیدار فرد مهاجم برزیل در محوطه جریمه نقش زمین بر شد تا نیشی مورا در تصمیمی بحث برانگیز اعلام خطای پنالتی کند.

نیمار این ضربه پنالتی را به سختی و درحالی که با واکنش خوب دروزاه بان خوب کرواسی مواجه شده بود تبدیل به گل دوم میزبان کرد.

در دقایق باقی مانده بازیکنان برزیل بازی را کنترل کرده و در دقیقه 90 با ضربه تماشایی اسکار و در یک ضدحمله به گل سوم دست یافتند تا شروع خوبی در جام بیستم داشته باشند.

قضاوت این دیدار را نیشی مورا از ژاپن با کمک های هموطنان خود برعهده داشت و علیرضا فغانی داور نیز چهارم بود.

نیمار و لوییس گوستاوو از برزیل و کورلوکا، لوورن از کرواسی در این دیدار با کارت زرد داور جریمه شدند.

در دیگر دیدار این گروه از ساعت 20 و 30 دقیقه امروز (جمعه) کامرون و مکزیک به مصاف هم می روند.

اس.علی بازدید : 11 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

 

برزيل – کرواسي؛ شروع هيجان يک ماهه


برزيل در اولين ديدار خود در بيستمين دوره جام جهاني بايد در ورزشگاه کورينتيانس از تيم باانگيزه کرواسي پذيرايي کند.


بيستمين دوره جام جهاني سي دقيقه بامداد جمعه با ديدار برزيل و کرواسي در ورزشگاه کورينتيانس شهر سائوپائولو آغاز مي‌شود.

برزيل ميزبان بيستمين دوره جام جهاني در اولين ديدار خود در اين رقابت‌ها بايد با کرواسي تيمي باانگيزه از قاره اروپا ديدار کند.

* برزيل

برزيل پرافتخارترين تيم جهان با 19 حضور در تاريخ جام‌هاي جهاني توانسته 5 عنوان قهرماني را به خود اختصاص دهد. آن‌ها با هدايت لوئيز فيليپه اسکولاري در انديشه کسب ششمين قهرماني در جام جهاني هستند. فيل بزرگ (اسکولاري) در سال 2002 موفق شد قهرماني در جام جهاني را به برزيلي‌ها هديه کند و از آن زمان تاکنون اين تيم در حسرت رسيدن به قهرماني در جام جهاني مانده است.

برزيل در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني حضور نداشت که به واسطه ميزباني، صعودي مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل داشت. آن‌ها سال گذشته در جام کنفدراسيون‌ها موفق شدند پرقدرت ظاهر شوند و با برتري 3 بر صفر برابر اسپانيا در ديدار نهايي، قهرماني در اين رقابت‌ها را تجربه کنند. البته يک نکته نگران کننده در اين قهرماني نهفته است و آن اين است که هر تيمي که قهرمان جام کنفدراسيون‌ها شده، سال بعد نتوانسته در جام جهاني به قهرماني برسد. برزيل با هدايت لوئيز فيليپه اسکولاري در بازي‌هاي اخير دوستانه خود نمايش خوبي از خود ارائه داده است و توانسته فوتبال هجومي يا همان ژوگوبونيتو را به نمايش بگذارد. آن‌ها در بازي با پاناما که دو هفته قبل برگزار شد موفق شدند به برتري 4 بر صفر برسند و سپس صربستان را با يک گل از پيش رو برداشتند.

برزيل در حالي پاي به جام جهاني 2014 مي‌گذارد که ستاره‌هاي غايب بزرگي را در تيم خود ندارد. کاکا، رونالدينيو، روبينيو، آلساندرو پاتو، لوکاس مورا از جمله بازيکنان بزرگ برزيلي هستند که اسکولاري روي نام آن‌ها خط قرمز کشيد. اکنون تيم جوان شده برزيل بيش از دوره‌هاي گذشته اميد به قهرماني در جام جهاني دارد.

* کرواسي

کرواسي که از فروپاشي کشور يوگسلاوي سابق به وجود آمد تاکنون تنها سه دوره حضور در جام جهاني را تجربه کرده است. آن‌ها در جام جهاني 1998 فرانسه با هدايت ميروسلاو بلاژويچ اولين حضورشان را در تاريخ جام جهاني تجربه کردند که موفق شدند با حضور بازيکنان بزرگي چون داوور شوکر – روبرت يارني و روبرت پروسينسکي به مقام جالب توجه سوم دست يابند. کرواسي در جام جهاني 2002 در همان دور نخست از گردونه رقابت‌ها حذف شد. آن‌ها در جام جهاني 2006 آلمان نيز حضور داشتند و اين بار نيز اين تيم در همان دور گروهي از اين رقابت‌ها حذف شد. کرواسي در جام جهاني آفريقاي جنوبي غايب بود و اکنون با هدايت يک مربي جوان به نام نيکو کواچ 33 ساله در انديشه خلق شگفتي در جام جهاني قرار دارد.

کرواسي در انتخابي جام جهاني در گروه يک قرار داشت اما نتوانست از سد بلژيک بگذرد و به ديدار پلي‌آف رسيد اين تيم در پلي‌آف مقدماتي جام جهاني در قاره اروپا موفق شد ايسلند را با نتيجه 2 بر صفر در مجموع دو ديدار شکست دهد و به جام جهاني راه يابد تا آن‌ها چهارمين حضورشان را در جام جهاني تجربه کنند.

کرواسي در انتخابي جام جهاني با ايگور استيماک حضور داشت اما پس از عدم راهيابي کرواسي به صورت مستقيم به جام جهاني مسئولان فدراسيون فوتبال اين کشور استيماک را از کار برکنار کردند و نيکو کواچ را به عنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب کردند.

نکته ويژه

ادواردو،‌ مهاجم برزيلي‌الاصل کرواسي قطعا بامداد جمعه ديدار ويژه‌اي را پيش رو خواهد داشت. او که در برزيل به دنيا آمده تصميم گرفت تا براي تيم ملي کرواسي به ميدان برود تا اين طور بتواند شانس بازي کردن در رده ملي را به دست آورد. مادر اين بازيکن اعلام کرده که ادواردو در بازي افتتاحيه جام جهاني قرار است هر دو سرود ملي کشورهاي برزيل و کرواسي را بخواند.

تقابل ويژه

دانته، مدافع تيم ملي برزيل با ماريو مانژوکيچ هم‌تيمي‌اش در تيم بايرن مونيخ تقابل ويژه‌اي در اين ديدار خواهند داشت.

به گزارش ايسنا، برزيل و کرواسي تاکنون دو بار برابر هم به ميدان رفته‌اند که حاصل آن يک پيروزي براي برزيل و يک تساوي بوده است. اين دو تيم در جام جهاني 2006 آلمان نيز با هم هم‌گروه بودند که برزيل موفق شد با تک گل کاکا، به برتري يک بر صفر برسد که اتفاقا آن ديدار نيز بازي نخست دو تيم در اين رقابت‌ها بود.



 

اس.علی بازدید : 6 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 

شمارش معکوس برای شروع مسابقات جام جهانی آغاز شده اما جام جهانی 2014 طعم فناوری به خود گرفته و قرار است در روز افتتاحیه یک جوان برزیلی دارای معلولیت حرکتی با کمک رباتی هوشمند در وسط زمین حرکت کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن تا 13 ژوئیه 2014 در کشور برزیل برگزار می‌شود اما افتتاحیه امسال بازی‌ها شکل متفاوتی خواهد داشت تا نشانی از عصر تکنولوژی و فناوری های پیشرفته باشد.

مجله فرانسوی ساینس با عنوان "شلیک بازی ها به سبکی متفاوت" به جزئیات افتتاحیه این دوره از مسابقات پرداخته است. در مراسم روز افتتاحیه، یک جوان برزیلی دارای معلولیت حرکتی با کمک رباتی هوشمند که ساخته دانشمندان برزیلی است از روی صندلی چرخ دار خود بلند می‌شود و در وسط زمین بازی مسابقات شروع به حرکت می‌کند تا به طور سنتی و رسمی بازی‌ها آغاز شوند.

"میگوئل نیکوللیس" پزشک و عصب شناس مشهور برزیلی می گوید: "این اولین باری است که یک ربات و اسکلت خارجی تحت فعالیت مغز انسان کنترل و حرکت می‌کند."

هویت فاش نشده جوان برزیلی
هویت فرد آغاز کننده بازی های جام جهانی هنوز اعلام نشده و کسی به درستی نمی داند که این جوان برزیلی یک خانم است یا آقا؟ اما به خوبی می‌دانیم که این جوان برای لحظاتی فلج بودن خود را به فراموشی می‌سپارد و از روی صندلی خود بلند می‌شود و در برابر میلیاردها چشم که به او خیره شده اند به روی زانوان خود می‌ایستد و در وسط زمین شروع به حرکت می‌کند. جوان برزیلی ایستادن روی پاهای خود را مدیون تحقیق 156 پزشک و محقق از سراسر دنیاست که تحت سرپرستی دکتر "میگوئل نیکوللیس" فعالیت کرده اند.

این تیم تحقیقاتی به سرپرستی دکتر نیکوللیس در سال 2008 میلادی و در دانشگاه" دوک" واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا تحقیقاتی را با عنوان "مغز و ماشین" روی یک میمون آغاز کرده بودند. این تحقیقات با هدف انجام فعالیت های مکانیکی با استفاده از نیروی ذهنی انجام شد و مغز میمون را به دست روباتیک متصل کردند.

اعضای اصلی ربات جدید جام جهانی
اما این ربات جدید از سه بخش اصلی تشکیل شده است: پوشش محافظ خارجی، یک کامپیوتر و یک الکترو کاسکت؛ باید گفت این نخستین باری است که یک ربات تحت فرمان ذهن انسان بوده و شخص با تن کردن این ربات اسکلتی می تواند حرکات آن را به کمک نیروی ذهنی کنترل کند.

اسکلت خارجی که این جوان برزیلی بر تن می کند از میله‌های فلزی تشکیل شده تا تحمل پاها و همینطور حرکت و ایستادن روی زانوان را داشته باشد. دستگاه هدست یا محفظه‌ای که نیکوللیس روی سر جوان برزیلی قرار داده تمام حرکات، فکر، احساس و هیجانات جوان را به صورت امواج الکترونیکی منتشر می‌کند. تمام امواج به دستگاهی که در ناحیه کمر این جوان متصل شده، انتقال و سپس دستورات لازم برای حرکت یا ایستادن صادر می‌شود .

دکتر نیکوللیس درباره چگونگی ساخت این ربات اسکلتی گفت: " ایده و طرح اولیه این پوشش و محافظ خارجی در سال 2002 میلادی و درست در زمانی که ساخت قطعات روباتیک را آغاز کرده بودیم به ذهنم خطور کرده و طرح اولیه ربات امروزی به آن زمان بر می‌گردد."

 

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه تیمی قهرمان جام بیستم خواهد شد؟
    چه تیم هایی از گروه Aجام جهانی صعود میکنند؟
    چه تیم هایی از گروه Bجام جهانی صعود میکنند؟
    آقای گل جام جهانی؟
    شما طرفدار کدام تیم های خارجی در جام بیستم هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 118
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 177
  • بازدید سال : 260
  • بازدید کلی : 3,828
  • کدهای اختصاصی
    img src="http://www5.varzesh3.com/files/ads/00901348.gif" border="0" height="80" width="257">