loading...
جام جهانی 2014
اس.علی بازدید : 4 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 

متافوتبال - شکست تحقیرگونه اسپانیا مقابل هلند مطمئنا بیش از ۶ نکته داشت. برد ۵ بر ۱ نارنجی‌ها یکی از بهترین نتایج در بازی های جام جهانی اخیر است٬ در دیداری که هلند تمام و کمال و در عین حال وحشیانه انتقام فینال ۲۰۱۰ را گرفت.

مترجم : رومینا تیموری

بلیچرریپورت جالب ترین نکات این دیدار را در این مقاله آورده است.

این جام احتمالا جام جهانی دیگو کاستا نخواهد بود

2370154_big-lnd.jpg

شگفت آور بود که ویسنته دل بوسکه٬ دیگو کاستا را از ابتدا در ترکیب تیم مقابل هلند قرار داد.

او همیشه محتاط تر از این حرف ها است و معمولا در چنین شرایطی سس فابرگاس و یا فرناندو تورس را به زمین می‌فرستد. ولی مهاجم اتلتیکو مادرید از میان دیگر مهاجمان باتجربه اسپانیایی انتخاب شد تا در ابتدا در ترکیب باشد.

کاستا توانست یک پنالتی برای اسپانیا بگیرد٬ پنالتی‌ای که در مورد صحت آن بحث های زیادی وجود دارد. شکی نیست که حرکات خوب او برای هلند دردسر درست کرد. اما با تمام این احوال٬ کاستا نتوانست با تیم هماهنگ باشد. مهاجم اتلتیکو حتی یک بار از پاس عمقی ژاوی جا ماند و مدافع هلند توانست به راحتی او را مهار کرد. او تنها در یک صحنه دیگر بود که توانست موقعیت نسبتا خطرناکی ایجاد کند. مطمئنا وقتی کاستا به تناسب اندامش بازگردد دوباره همان مهاجم مرگبار اتلتیکو می شود. ولی این سوال پیش می آید که تا زمان روی فرم آمدن کاستا٬ هنوز اسپانیا در جام حضور خواهد داشت؟

هیاهوها در مورد دالی بلیند کاملا به جا بود

2012767_w2.jpg

این مهاجم گوش چپ٬ نقش کلیدی در فرو ریختن خط دفاعی اسپانیا داشت. توپ دزدی سریع و بی نقص دالی بلیند بود که سرخیو راموس و جرارد پیکه را سردرگم می کرد و به رابین فان پرسی فرصت گلزنی می‌داد.

این بازیکن ۲۴ ساله سازنده گل دوم هلند هم بود. ضربه ی هوایی بلیند را آرین روبن کاملا حرفه ای کنترل کرد و به راحتی توپ را به دروازه اسپانیا رساند.

دالی بلیند٬ پسر مدافع سابق آژاکس با ارائه این بازی زیبا٬ باعث افتخار پدرش هم شد.

ژاوی و کاسیاس؛ دو با تجربه‌ی پر خطا

2370214_big-lnd.jpg

حکایت دو کهنه کار. همه چیز در ابتدا برای ژاوی٬ رهبر میانه زمین خوب پیش می‌رفت.

او بازی را در پستی جلوتر از پستی که در بارسلونا داشت آغاز کرد و چند پاس خیلی خوب به دیه گو کاستا داد.

یکی از این پاس ها منجر به پنالتی شد٬ پنالتی‌ای که ژاوی آلونسو به راحتی آن را گل کرد. ولی هر چه بازی پیش رفت ژاوی بیشتر و بیشتر افت کرد و در نیمه دوم عملا از دور بازی خارج شد.

در بازی مقابل شیلی٬ تیمی که از لحاظ فیزیکی بسیار قدرتمند تر از هلند است - انتظار می رود که دل بوسکه٬ کوکه را به جای ژاوی در ترکیب قرار دهد. نکته دیگر آنکه٬ کاسیاس نمایش افتضاحی در این بازی داشت.

دروازه بان رئال مادرید٬ چندین اشتباه وحشتناک داشت که هیچ کدامشان به بدی گل چهارم اسپانیا نبود؛ گلی که در آن کاسیاس توپ را دو دستی تقدیم به رابین فان‌پرسی کرد.

سرخیو راموس و دریافت توپ طلا؟ اصلا فکرش را هم نکنید!

2370178_big-lnd.jpg

سرخیو راموس فصل فوق العاده ای را در رئال مادرید پشت سر گذاشت ولی با عملکردی که جمعه شب از خود به نمایش گذاشت ثابت کرد که به اندازه کافی بازیکنی مناسبی برای دریافت توپ طلا نیست. زوج راموس و جرارد پیکه در بسیاری از دقایق بسیار ضعیف عمل کرد. اشتباه خط دفاع مقابل فان‌پرسی باعث شده تا مادریدی ها بازیکن بارسلونا را مقصر بدانند و البته بالعکس؛ بارسایی‌ها هم راموس را متهم می‌کنند.

به نظر ما هر دوی آن ها صد در صد مقصرند. در واقع٬ در نیمه دوم بازی به نظر می آمد که هم سرخیو راموس و هم جرارد پیکه در جریان بازی گم شده اند و کاسیاس را کاملا بی دفاع رها کرده اند.

آرین روبن بی نظیر بود

2370217_big-lnd.jpg

بله٬ مطمئنا ما تازه به این نتیجه نرسیده ایم. ولی او هنوز منتفدان خودش را دارد که مسلما بعد از این بازی دیدنی تا مدت ها سر و کله شان پیدا نخواهد شد. روبن خط دفاعی قهرمان دنیا را تکه تکه کرد.

گل اول او گلی استثنایی بود٬ نحوه کنترل پاس هوایی دالی بلیند خیلی شبیه به حرکت دیدنی دنیس برکمپ در بازی مقابل آرژانتین در جام جهانی ۱۹۹۸ بود. نفوذهای روبن و شکافتن خط دفاعی اسپانیا خیلی شبیه به حرکات ستاره سابق آرسنال است. گل دومش هم یک حرکت منحصر به فرد بود که این حرکت فقط از عهده ستاره بایرن مونیخ برمی آید.

ترکیب فان‌پرسی – فان‌خال برای منچستر یونایتد فوق العاده می شود

2370123_big-lnd.jpg

این موضوع حداقل برای هواداران منچستر یونایتد شروع یک اتفاق زیبا خواهد.

رابین فان‌پرسی پس از ضربه سر دیدنی اش بلند شد و به سوی لوییس فان‌خال٬ سرمربی جدید باشگاهش دوید. مهاجم هلندی به ندرت این حرکت را برای داوید مویس ٬ سرمربی سابق شیاطین سرخ انجام می داد. فان‌پرسی یک شوت دیگر زد تا حسابی تیم مستاصل ویسنته دل بوسکه را در این بازی تحقیر کند. مطمئنا این آخرین باری نیست که این مهاجم دوباره جان گرفته هلند در این بازی ها برای حریفانش دردسر درست می‌کند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه تیمی قهرمان جام بیستم خواهد شد؟
    چه تیم هایی از گروه Aجام جهانی صعود میکنند؟
    چه تیم هایی از گروه Bجام جهانی صعود میکنند؟
    آقای گل جام جهانی؟
    شما طرفدار کدام تیم های خارجی در جام بیستم هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 154
  • بازدید سال : 237
  • بازدید کلی : 3,805
  • کدهای اختصاصی
    img src="http://www5.varzesh3.com/files/ads/00901348.gif" border="0" height="80" width="257">