loading...
جام جهانی 2014
اس.علی بازدید : 4 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)

 

 
 
جام جهانی 2014 برزیل

جام جهانی 2014 برزیل

با آغاز مسابقات جام جهانی 2014 برزیل – از 12 ژوئن تا 13 جولای – مردم سراسر جهان پای تلویزیون ها خواهند نشست و برزیلی ها به شهرهای محل برگزاری بازی های خواهند رفت و نزدیک به 600 هزار مسافر خارجی برای تماشای مسابقات فوتبال به این کشور سفر خواهند کرد. میزبانی از این جمعیت برای برزیل هزینه هایی داشته و صدالبته درآمدهایی خواهد داشت که جام جهانی را به یک رویداد بزرگ اقتصادی بدل می کند.

گران ترین بلیت جام جهانی 1000 دلار است

هزینه های برگزاری جام جهانی در برزیل موارد بسیار زیادی را شامل می شود به طوری که برآورد هزینه های آماده سازی را دشوار می کند اما دست کم بخشی از این هزینه ها را بر اساس قیمت بلیت، هزینه های آماده سازی ورزشگاه ها و هزینه های برگزاری مراسم قرعه کشی می توان برآورد کرد.

بلیت‌های 2200 دلاری هواپیما، هتل‌های گران برزیلی و بلیت‌های 300 دلاری مسابقات و… با اعلام مبلغ نهایی 12 هزار دلار، جام جهانی 2014 را گرانترین تورنمت تاریخ فوتبال برای هواداران ایرانی کرده است.

این هزینه با احتساب طی کردن فاصله میان شهرها با هواپیما، اقامت در هتل‌های 4 ستاره خوب و همچنین برخی برنامه‌های سیاحتی، محاسبه شده است. این مبلغ در حالی پیش‌بینی شده که عده‌ای مدعی بودند کمترین قیمت‌ها را ارائه می‌دهند اما در عین مبلغ 18هزار دلار را مطرح می‌کردند.

هزینه های گردشگری در برزیل جزو هزینه های بالای گردشگری جهان به شمار می رود و به طور ویژه دو شهر سائوپائولو و ریودوژانیرو بسیار گران هستند به طوری که اگر اقامت در این دو شهر مطرح نباشد شاید بشود حدود 2 هزار دلار از مبلغ فوق کم کرد.

متوسط قیمت بلیت تماشای بازی ها حدود 300 دلار است و گران ترین بلیت هم حدود 1000 دلار قیمت دارد که بلیت بهترین قسمت ورزشگاه در بازی فینال است.

برزیل برای برگزاری جام جهانی حدود 3 میلیارد دلار هزینه آماده سازی دوازده ورزشگاه در شهرهای مختلف این کشور کرده است و هزینه برگزاری مراسم قرعه کشی نزدیک به چهار میلیون دلار بوده است که برزیلی‌ها از طریق ایالت باهیا که مرکز آن سالوادور است،‌ از سه ماه قبل این رقم را صرف امور فنی و نیز برنامه‌های جانبی کرده اند.

آن گونه که آژانس گردشگری امپراتور بررسی کرده مجموعا در سطح محلی، ایالتی و دولتی مبلغ 9٫5 میلیارد دلار برای بهبود زیرساخت‌ها و آماده شدن برای میزبانی این رویداد جهانی هزینه شده است.

جام جهانی یازده میلیارد دلار نصیب  برزیلی ها خواهد کرد

مقامات گردشگری برزیل پیش‌بینی می‌کنند، میزبانی مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سال 2014 برای این کشور نزدیک به 11 میلیارد دلار از محل ورود گردشگر خارجی و داخلی درآمد ایجاد می‌کند.

مرکز گردشگری برزیل پیش‌بینی کرده که با ورود 600 هزار تماشاگر خارجی در مدت برگزاری جام جهانی حدود 3 میلیارد دلار ارز خارجی وارد برزیل می‌شود. بر اساس پیش بینی این مرکز 3 میلیون شهروند برزیلی نیز برای تماشای مسابقات در 12 شهر برزیل در رفت‌وآمد خواهند بود و هزینه‌های جابجایی و اسکان آنان به 8 میلیارد دلار خواهد رسید.

آژانس گردشگری برزیلی، امپراتور، نیز درآمد گردشگری جام جهانی 2014 برای برزیل را نزدیک به 11 میلیارد دلار پیش بینی کرده است. آن گونه که این آژانس اعلام کرده این رقم شامل گردشگران داخلی برزیل هم هست و عددی بالغ بر 10٫9 میلیارد دلار خواهد بود.

با در نظر داشتن هزینه های 9٫5 میلیارد دلاری سود اقتصاد برزیل طی 30 روز برگزاری مسابقات 1٫4 میلیارد دلار خواهد بود. علاوه بر این که پیشرفتها و زیرساختهای ایجاد شده در برزیل در مدت برگزاری پس از پایان مسابقات باز هم برقرار خواهد بود.

به گفته فلاویو دینو مدیر امپراتور این ارقام درآمد مستقیم گردشگری برزیل را نشان می دهد و اگر تاثیر غیرمستقیم مسابقات را درنظر بگیریم، درآمد کل بیش از این‌ها است چرا که «رستوران مواد اولیه‌ی بیشتری نیاز دارد، فروشنده‌ی ساحلی یخ بیشتری می‌خرد، مالک هتل نوشیدنی بیشتری تامین می‌کند و مواردی از این دست، منابع غیرمستقیمی هستند که سود گردشگری را به جیب اقتصاد برزیل سرازیر می‌ریزند.»

آن گونه که خبرگزاری شین هوا از ریودوژانیرو، منتشر کرده برگزاری رقابت های جام جهانی یک درصد به رشد تولید ناخالص داخلی برزیل کمک خواهد کرد.

پنج میلیارد دلار درآمد فیفا، و هشت میلیون دلار درآمد تیم ملی ایران  از جام جهانی

علاوه بر کشور برزیل کشورها ونهادهای دیگری نیز از جام جهانی درآمدزایی می کنند که شاید بعد از برزیل فیفا را بتوان مهم ترین شریک اقتصادی ذی نفع در جام جهانی دانست. آن گونه که شرکت مشاوره مالی و حسابرسی بی دی او اعلام کرده رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل، درآمد بی سابقه پنج میلیارد دلاری عاید فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) خواهد کرد.

آن طور که روزنامه «استاد دو سائو پائولو» نوشته این درآمد احتمالی ، نسبت به درآمد سه میلیارد و ششصد و پنجاه و پنج میلیون دلاری فیفا در جام جهانی 2012 آفریقای جنوبی، 36 درصد و از درآمد فیفا در جام جهانی سال 2006 آلمان که دو میلیارد و 345 میلیون دلار بود، 110 درصد بیشتر است.

کشورهای حاضر در جام جهانی نیز از این درآمدها بی نصیب نمی مانند. جدای از درآمدزایی های غیر مستقیم کشورها از جام جهانی تیم های ملی حاضر در این رقابت ها به صرف حضور مبالغی را از فیفا دریافت خواهند کرد و هرچه در بازی ها به مراحل بالاتری صعود کنند این مبالغ بیشتر خواهد بود.

تیم ملی ایران نیز  با حضور در جام جهانی 2014، هشت میلیون دلار غیر از هزینه آماده سازی از فیفا دریافت خواهد کرد. آن گونه که فیفا در آستانه قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل جزییات پاداش تیم های جام جهانی را اعلام کرده رقم پرداختی 420 میلیون دلاری در آفریقای جنوبی به رقم 576 میلیون دلار در جام برزیل رسیده است. طبق اعلام فیفا، تیم قهرمان جام جهانی مبلغ 35 میلیون دلار، تیم نایب قهرمان 25 میلیون دلار، تیم سوم 22 میلیون دلار و تیم چهارم 20 میلیون دلار دریافت خواهند کرد. تیم هایی که به مرحله یک چهارم پایانی جام جهانی صعود می کنند، هر کدام 14 میلیون دلار دریافت خواهند کرد. ضمن اینکه تیم های حاضر در مرحله یک هشتم پایانی هم هر کدام 9 میلیون دلار دریافت می کنند.

علاوه بر این تمامی تیم های حاضر در مرحله گروهی هم 8 میلیون دلار از سوی فیفا دریافت خواهند کرد. فیفا اعلام کرده است، به تمامی تیم های حاضر در جام جهانی 2014، مبلغ 1٫5 میلیون دلار بابت هزینه آماده سازی حضور در مسابقات می دهد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه تیمی قهرمان جام بیستم خواهد شد؟
    چه تیم هایی از گروه Aجام جهانی صعود میکنند؟
    چه تیم هایی از گروه Bجام جهانی صعود میکنند؟
    آقای گل جام جهانی؟
    شما طرفدار کدام تیم های خارجی در جام بیستم هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 90
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 149
  • بازدید سال : 232
  • بازدید کلی : 3,800
  • کدهای اختصاصی
    img src="http://www5.varzesh3.com/files/ads/00901348.gif" border="0" height="80" width="257">